همشهری آنلاین: متولیان هجدهمین جشن سینمای ایران امسال تصمیم به حذف فیلم‌های ویدیویی گرفته‌اند که این تصمیم با اعتراض سینماگران مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که دست اندرکاران هجدهمین جشن سینما از پذیرفتن فیلم های ویدیویی در این رقابت سینمایی خودداری کرده‌اند تعدادی از فعالان سینما در شاخه‌های مختلف و به ویژه کسانی که فیلم‌هایشان با داشتن مجوز ساخت ویدیویی تولید و اکران شده است به این تصمیم خانه سینما و متولیان جشن سینما اعتراض دارند.

آنچه در مطالبات این افراد به چشم می‌آید این است که آنها به دنبال این هستند که همه فیلم‌هایی که در سینماهای کشور اکران می‌شوند و فارغ از اینکه در چه سر گروه و گروه سینمایی هستند بتوانند در رقابت جشن سینما شرکت کنند و از آنجا که این مساله بیشتر دامنگیر آثار اکران شده در گروه «هنر و تجربه» است این اعتراض ها نیز معطوف به این است که فیلم های روی پرده در این گروه سینمایی که پروانه ویدیویی دارند بتوانند در رقابت خانه سینما حضور یابند.

همچنین سینماگران در بخش دیگری از مطالبات خود به دنبال این هستند که داوری تمام رشته های یک فیلم فارغ از اینکه عوامل عضو آن صنف باشند و نباشند، صورت گیرد.

در حال حاضر تدوین یک نامه برای اعلام اعتراض به این موضوع و جمع آوری امضاها ادامه دارد و تاکنون چهره های متعددی از عوامل سینما امضای خود را پای این بیانیه ثبت کرده‌اند.

پیش از این امیرحسین علم الهدی رییس شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» هم در یادداشتی به این تصمیم جشن سینما اعتراض کرده بود و همچنین تعدادی از سینماگران در یادداشت ها و گفتگوهایی از این تصمیم ابراز نارضایتی کرده اند.

کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن سینما درباره آخرین وضعیت حضور فیلم‌های «هنر و تجربه» در رقابت جشن خانه سینما گفته بود که فقط فیلم‌هایی که دارای پروانه نمایش سینمایی هستند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

وی اشاره کرده بود: به نظر من فیلم‌های با پروانه ویدیویی که کیفیت سینمایی دارند هم می‌توانستند در جشن شرکت کنند اما شورای سیاستگذاری جشن با این نظر مخالفت کردند.

کد خبر 344368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha