سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش نیجریه روز سه شنبه از کشته شدن شماری از اعضای ارشد گروه تروریستی بوکوحرام در حملات هوایی و زخمی شدن سرکرده این گروه خبر داد.

 ارتش نیجریه: سرکرده بوکوحرام زخمی شد

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله های نیروی هوایی ارتش نیجریه به مواضع گروه تروریستی بوکوحرام در روستای تایه در منطقه جنگلی سامبیسا در ایالت بورنو روز جمعه گذشته صورت گرفته است.

ثانی عثمان سخنگوی ارتش نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد: تصور می شود که ابوبکر شکائو سرکرده بوکوحرام از ناحیه دو کتف دچار جراحت جدی شده باشد.

ارتش نیجریه در گذشته نیز خبر کشته شدن شکائو را گزارش داده بود، اما بعدها فردی که خود را شکائو معرفی می کرد در پیام های ویدیوی کاملا سالم مشاهد شد.

هنوز بوکوحرام به این خبر واکنشی نشان نداده است.

گروه تروریستی-تکفیری بوکوحرام که با داعش بیعت کرده است، حمله های خود را در سال 2009 از نیجریه آغاز کرد و آن ها را به کشورهای اطراف گسترش داد.

این گروه تاکنون شمار زیادی را در نیجریه ربوده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مهم ترین اقدام آدم ربایی این گروه به ربوده شدن بیش از 200 دانش آموز دختر در چیبوک نیجریه مربوط می شود که واکنش بین المللی به همراه داشت. با گذشت بیش از دو سال هنوز از سرنوشت این دانش آموزان خبری نیست.

امروز نیز پایگاه خبری اینترنشنال بیزنس اینسایدر گزارش داد که این گروه تروریستی یکشنبه شب با حمله به روستایی در نزدیکی چیبوک در استان بورنو، دست کم 11 نفر را کشته است؛ مهاجمان همچنین به هتک حرمت چندین زن و ربودن شماری دیگر از روستاییان متهم هستند.

کد خبر 344158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha