همشهری آنلاین: کتاب اطلس جامع نقش اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس به اهتمام سرتیپ دوم امیر نظامی و مجید محمد زاده سلحشور به بازار نشر آمد.

کتاب

به گزارش ایرنا، این کتاب در 9 فصل به مواردی چون چگونگی، نحوه تخلیه و تریاژ مجروحان توسط درمانگران رزمنده نهاجا از خط مقدم تا عقب، تاریخچه و نقش بیمارستان پایگاه شکاری وحدتی دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرات، زنان پزشک و پرستار، بیمارستان های صحرایی، شرح وضعیت امداد و درمان مجروحان و بیماران عراقی از خط مقدم تا بیمارستان ها همراه با آمار، فعالیت شوراهای پزشکی و امور درمان ابهاد نهاجا و اطلاعات آماری پرداخته است.

همچنین اسناد و مدارک و گزیده ای از دستوران 153 تا 272 اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا در زمان جنگ از 1359 تا 1368 نیز در پیوست آمده اند.

امیر سرتیپ دوم امیر نظامی که بخشی از کار نگارش و تدوین این کتاب را بر عهده داشته است، در پیشگفتار می نویسد: اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی مثل دزفول، خارک، بندر طاهری و اهواز شرکت داشته و پشتیبانی خود را از بیمارستان ها و درمانگاه های یگان های مربوطه انجام داده است و در بیمارستان مرکزی نهاجا (فجر جدید) نیز پذیرای خیل عظیم مجروحان جنگ بوده و شهدا، آزادگان و جانبازان گران قدری را هم تا پایان جنگ تقدیم کرده است.
مخاطبان با مطالعه این اطلس می توانند با گوشه ای از ایثارگری ها و فداکاری های درمانگران رزمنده اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا در طول هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

سوره سبز «اطلس جامع نقش اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا در دفاع مقدس» را با شمارگان یک هزار و 500 نسخه، 536 صفحه به بهای 550 هزار ریال منتشر کرده است.

کد خبر 344020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha