رئیس پلیس فتای کشور گفت: طبق آخرین آمارها ۷۰ درصد جرایم صورت گرفته در کشور در حوزه فضای مجازی بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶۰درصدی همراه بوده است.

سردار كمال هاديان‌فر در حاشيه بازديد از فعاليت‌هاي پليس فتاي خراسان‌رضوي با اشاره به اينكه روز‌به‌روز شاهد رشد چشمگير جرايم سايبري در سطح كشور هستيم، ادامه داد: بيشترين جرايم و آسيب‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي مربوط به تلگرام است. متأسفانه در اين فضا استفاده مناسبي نداريم و حتي شاهد مواردي هستيم كه سبب از دست رفتن فرصت‌هاي مطلوب شبكه‌هاي اجتماعي براي آحاد جامعه به‌ويژه نوجوانان و جوانان شده و بايد با هوشمندي و اقدام درست از اين فرصت‌ها بهترين استفاده را داشته باشيم.

هاديان‌فر جرايم فضاي مجازي را 52درصد برداشت غيرمجاز، 34درصد هتك حيثيت و مزاحمت اينترنتي و 14درصد مابقي جرايم ذكر كرد و افزود: با تلاش كارشناسان پليس فتا در سراسر كشور بيش از 82درصد پرونده‌ها منتج به كشف مي‌شود كه با رضايتمندي بالاي شهروندان همراه بوده است.ژ

رئيس پليس فتاي كشور با اشاره به اينكه بيش از 40درصد پرونده‌ها مربوط به پيام‌رسان‌هاي تلگرام است، بيان كرد: اين پرونده‌ها در حوزه‌هاي مزاحمت، هتك حيثيت و مسائل اخلاقي و خانوادگي تشكيل شده و افراد زيادي در اين حوزه‌ها را قرباني كرده است.

کد خبر 343934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha