پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گفته می‌شود هکرها رمزهای عبور و اطلاعات حساس خاندان حاکم قطر (خاندان آل ثانی)، اعضای دستگاه‌های اطلاعاتی و کارمندان شبکه تلویزیونی الجزیره را هک کرده‌اند.

این مطلب پس از افشای بروز یک مشکل امنیتی در بانک ملی قطر (کیو ان بی) روی داد و گفته می‌شود اطلاعات بالغ بر هزاران مشتری بانک را دربردارد.

به گزارش پرس تی‌وی این اطلاعات که 1.5 گیگابایت اسناد و پرونده‌های داخلی و اطلاعات مالی حساس مشتریان کیو ان بی را شامل می شود به صورت بی‌نام در اینترنت منتشر شد. پوشه‌ای با نام «اسپای، اطلاعات» که اطلاعاتی منتسب به وزارت دفاع، ام آی 6 و اداره امنیت دولتی قطر موسوم به مخابرات در آن قرار دارد نیز در میان این مطالب به چشم می‌خورد.

یک خبرنگار شبکه الجزیره ضمن تایید هک شدن اطلاعات بانکی خود از انتشار این مطالب در فضای مجازی ابراز شگفتی کرد.

وی افزود: «جزئیات منتشر شده از حساب‌های بانکی من اغلب صحیح بود - من درست چند ماه پیش و پس از گم کردن کارت‌های اعتباری‌ام آنها را تعویض کرده بودم و اطلاعات دیگر نظیر رمزهای عبور و جزئیات اطلاعات تماس من نیز همه درست بود.»

بانک ملی قطر (کیو ان بی) تاکنون از تایید این مساله خودداری کرده است اما با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی از پیگیری این موضوع خبر داده است.

در این بیانیه آمده است: «سیاست گروه کیو ان بی بر اظهارنظر درباره گزارش‌های مرتبط با مطالبی که از طریق مجازی دست به دست می‌شود پایه گذاری نشده است. این بانک فرصت را غنیمت شمرده و اعلام می‌کند این موضوع هیچ تاثیری بر اوضاع مالی مشتریان بانک نخواهد گذاشت. این بانک شدیدترین تدابیر ممکن را به کار می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که امانتداری در خصوص اطلاعات مشتریان به خوبی صورت می‌گیرد. این بانک مساله را با هماهنگی تمامی طرف‌های مرتبط پیگیری خواهد کرد.»

کد خبر 332114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha