مقبره شهدای گمنام خیابان آزادی و مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مجتبي عبداللهي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران يكي از مراكز اصلي و مهم تئاتر با قابليت اجراي چندين نمايش به‌طور همزمان است. وي با اشاره به تأكيدات شهردار تهران مبني بر اينكه مديريت شهري بايد فاصله جنوب و شمال تهران را كم كند، گفت:

مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران يكي از پروژه‌هايي است كه بر پايه اين تأكيد شهردار تهران، در دستور كار قرار گرفت. عبداللهي با بيان اينكه سالن اصلي مجموعه تئاتر حرفه‌اي داراي ظرفيت 1000نفر با امكانات فني و پشتيباني است، گفت: معماري فضاهاي مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران تابع استانداردهاي مربوط به فعاليت‌هاي نمايشي است و مطمئنا با توجه به امكانات درنظر گرفته شده، مجموعه فرهنگي هنري تئاتر حرفه‌اي خاوران مورد اقبال و توجه شهروندان تهراني قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران تلفيقي از معماري ايراني با سبك معماري مدرن است، افزود:با توجه به اقدامات و تلاش‌هاي صورت‌گرفته، مجموعه تخصصي فرهنگي و هنري تئاتر خاوران در شهريور ‌ماه به بهره‌برداري مي‌رسد و افتتاح مي‌شود.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران دربازديد از مركز نمايش‌هاي آييني صبا نيز گفت: اين مركز، مجموعه‌اي حرفه‌اي براي نمايش‌هاي آييني با استانداردهاي لازم به‌شمار مي‌آيد. وي با تأكيد بر اينكه مركز نمايش‌هاي آييني صبا يكي از نمونه‌هاي فرهنگي بي‌نظير در خاورميانه به‌شمار مي‌آيد، ادامه داد: اجراي تعزيه، پرده‌خواني و شبيه‌خواني ازجمله مواردي هستند كه با ساخته‌شدن چنين مركزي مي‌توانند به شكل جدي‌تري مورد توجه قرار گيرند.

عبداللهي با اشاره به ضرورت راه‌اندازي چنين مجموعه‌اي گفت: در راستاي برقراري ارتباط نسل‌هاي آينده با نمايش‌هاي آييني ايران، مديريت شهري در كنار توجه به ساخت مراكز سينمايي، به هنر تئاتر و به‌خصوص نمايش‌هاي آييني و گسترش فضاهاي مرتبط با اين هنر اهتمام ورزيده و درصدد ايجاد مركزي حرفه‌اي و مدرن، با امكانات تخصصي برآمد.

به‌گفته عبداللهي، در طراحي اين پروژه از معماري ايراني - اسلامي بهره گرفته شده است و اميدواريم با تمهيدات درنظر گرفته شده و رفع موانع پيش‌رو، اين مجموعه تا پايان سال‌جاري به بهره‌برداري برسد. تئاتر حرفه‌اي خاوران، مركز نمايش‌هاي آييني صبا، مسجد هفتادودو تن، پروژه خانه سيمين و جلال، مقبره‌الشهداي گمنام در خيابان آزادي و... از مهم‌ترين طرح‌هايي هستند كه در سال95 به بهره‌برداري مي‌رسد.

کد خبر 343922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha