معمای قتل خاموش مادر و دختر سه‌ساله‌اش پس از گذشت ٣٠‌ ماه با دستگیری جوانی آشنا رازگشایی شد.

متهم

اين جنايت عصر يكي از روزهاي بهمن سال‌٩٢ رخ داد. مادر و دختر سه‌ساله‌اش در آپارتماني در طبقه دوم يك مجتمع مسكوني در جنوب تهران جانشان را از دست داده بودند و بررسي‌هاي اوليه حكايت از اين داشت كه آنها به‌علت پارگي شيلنگ بخاري دچار گازگرفتگي شده‌اند اما در تحقيقات تخصصي مشخص شد كه شيلنگ گاز به‌صورت عمدي پاره شده است.

وقتي احتمال جنايت قوت يافت موضوع به قاضي سيدسجاد منافي‌آذر بازپرس ويژه قتل گزارش و با دستور وي، تحقيقات براي كشف راز جنايت شروع شد. همسر مقتول به پليس اعلام كرد كه طلا و جواهرات همسرش و پول‌هاي داخل خانه سرقت شده است. وي كه راننده كاميون است گفت:

يك روز پيش از جنايت براي بردن بار به جنوب كشور رفتم. مقدار زيادي پول در خانه گذاشتم تا همسرم در نبود من مشكلي نداشته باشد. روزحادثه هرچه با همسرم تماس گرفتم جواب نداد. نگران شدم و به دخترعمه همسرم زنگ زدم و از او خواستم به خانه‌ام برود كه مشخص شد خانواده‌ام به قتل رسيده‌اند و پول‌ها و طلاها سرقت شده است. اظهارات اين مرد كافي بود تا فرضيه جنايت با انگيزه سرقت قوت يابد. از آنجا كه احتمال مي‌رفت جنايت از سوي فردي آشنا صورت گرفته است، تحقيقات روي آشنايان قرباني متمركز شد تا اينكه كارآگاهان به يكي از بستگان مقتول مشكوك شدند.

اين جوان ٣٠ ساله روز جنايت در تهران و در محدوده خانه قرباني حضور داشت. او ٢٧‌مردادماه در يكي از شهرهاي شمالي كشور دستگير شد و دربازجويي‌‌ها به جنايت اعتراف كرد. او گفت: مدتي بود كه دچارمشكلات شديد مالي شده بودم، از سوي ديگر اطلاع داشتم كه مقتول و همسرش وضعيت مالي خوبي دارند.

همين شد كه براي گرفتن پول به خانه مقتول رفتم. آن روز همسر او به مسافرت رفته بود و دخترش در اتاقش خواب بود. پس از گذشت چند دقيقه موضوع مشكلات مالي خودم را با زن جوان درميان گذاشتم و درخواست مقداري پول كردم اما برخلاف انتظار او گفت كه اين مبلغ را نمي‌تواند در اختيارم بگذارد. همان لحظه چشمم به بسته پول و همچنين جعبه طلا و جواهرات او داخل يكي از اتاق‌ها افتاد. فكري به ذهنم رسيد و ابتدا با پيدا كردن پارچه‌اي اقدام به خفه كردن سحر كردم كه در همين زمان دخترش از اتاق بيرون آمد و مرا ديد.

از ترس اينكه مبادا مرا لو بدهد او را هم خفه كردم. پس از سرقت به قصد گمراه كردن پليس شيلنگ گاز بخاري را پاره كردم تا انتشار گاز در داخل خانه باعث انفجار شود. فرداي روز جنايت از طريق اقوام متوجه شدم كه با حضور آتش‌نشاني انفجاري صورت نگرفته ولي علت فوت در ميان اقوام و بستگان و حتي صفحه حوادث روزنامه‌ها، گازگرفتگي مطرح شده است. مطمئن بودم كه رازم فاش نمي‌شود براي همين به زندگي عادي خودم ادامه دادم تا اينكه توسط پليس دستگير شدم. در همين حال سرهنگ حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران گفت: با توجه به اعتراف متهم به جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي قاضي پرونده صادر شده و متهم براي ادامه تحقيقات تكميلي در اختيارماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفته است.

کد خبر 343670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha