همشهری آنلاین: ۴۵۷ خواننده و نوازنده جوان از ۱۰۴ شهر ایران و در شاخه‌های «موسیقی دستگاهی»، «کلاسیک» و «نواحی» به مرحله نهایی دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ۱۳۹۵ راه یافتند.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، 47 درصد اين هنرمندان يعني نزديك نيمي از راه‌یافتگان به مرحله نهایی دهمين جشنواره ملی موسيقی جوان 1395 را به ترتيب هنرمندان شش شهر تهران، اصفهان، كرج، تبريز، مشهد و بوكان تشكيل مي‌دهند.

از نظر تركيب جنسيتي راه‌یافتگان به مرحله نهایی دهمين جشنواره ملی موسيقی جوان 1395 نيز بيش از 80 درصد آنها را هنرمندان مرد و نزديك 20 درصد را هنرمندان زن تشكيل مي‌دهند كه دخترانه‌ترين رشته اين دوره جشنواره، مربوط به ساز كلارينت است كه همه منتتخبان اين رشته از دختران هستند. پانيذ شفايي، نيلوفر شهبازي الموتي، غزل فقيهي و الهام يونسي در اين گروه قرار دارند.

اسامي كليه راه‌یافتگان به مرحله نهایی دهمين جشنواره ملی موسيقی جوان 1395 در پايگاه اطلاع رسمي انجمن موسيقي ايران به نشاني www.nay.ir قابل دسترسي است.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک» و «موسیقی نواحی ایران» و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

روابط عمومی دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اعلام كرد: این دوره از جشنواره ۷ شهریور کار خود را در تالار رودکی با اجرای بخش ویژه موسیقی دستگاهی آغاز و به دنبال آن گروه‌های سازیِ مختلف تا ۲۳ شهریور در حضور هیأت داوران به اجرا می‌پردازند.

در این دوره از جشنواره ۴۵۷ خواننده و نوازنده در گروه‌های سنی الف، ب، و ج و در شاخه‌های «موسیقی دستگاهی»، «کلاسیک» و «نواحی» روی صحنه خواهند رفت.

کد خبر 343658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha