همشهری آنلاین: ارتش کره جنوبی بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین رزمایش توپخانه‌ای را در مرزهای مشترک با کره شمالی به منظور ارتقای توانمندی نیروهای نظامی خود برگزار کرد.

 انجام بزرگترین رزمایش توپخانه ای کره جنوبی در نواحی مرزی با کره شمالی

به گزارش ایرنا، مقامات نظامی کره جنوبی اجرای این رزمایش را که به لحاظ گستردگی در نوع خود بی نظیر توصیف شده، در جهت آمادگی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی کره شمالی عنوان کردند.

این رزمایش که عصر روز پنجشنبه انجام شده، درست یک روز قبل از سالروز اولین آتشباری توپخانه ای کره شمالی در مناطق مرزی دو کشور صورت می گیرد.

کره شمالی سال گذشته در چنین روزی به سوی یک پایگاه نظامی در مرز دو کره توسط توپخانه های خود شلیک کرد که نیروهای کره جنوبی نیز با تبادل آتش به شلیک های نیروهای مقابل پاسخ دادند.

وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در رزمایش توپخانه ای این کشور 300 قبضه توپ 49 میلیمتری از گردانهای مختلف حضور داشتند که به طور همزمان اقدام به شلیک به اهداف از پیش تعیین شده کرده اند.

همچنین اعلام شده که در این مانور توپخانه ای از توپ های K-9 و K-55 خودکششی نیز استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، در تمرین نظامی صورت گرفته گردانهای توپخانه ای کره جنوبی همچنین با استفاده از رادار پیشرفته «آرتور - ک» با رهگیری فرضی گلوله های شلیک شده از کره شمالی، مناطقی را در نقاط مرزی مشترک مورد هدف قرار دادند.

یونهاپ به نقل از فرمانده گردان توپخانه کره جنوبی اعلام کرد: نیروهای نظامی این کشور در صورت تکرار حملات توپخانه ای کره شمالی همانند سال گذشته، به شدت به آن پاسخ خواهند داد.

در حملات سال گذشته توپخانه ای کره شمالی به نواحی داخلی خاک کره جنوبی در نوار مرزی، دو سرباز کره جنوبی به شدت آسیب دیدند.

کره شمالی هنوز به این رزمایش که ساعت 17 عصر روز گذشته انجام شده، واکنشی نشان نداده است.

مرز میان دو کره یکی از امنیتی ترین مرزها در سراسر جهان به حساب می آید که به دلیل نصب و استقرار انواع و اقسام ادوات و تجهیزات نظامی، شرایط را در این مناطق بسیار بحرانی کرده است.

کره جنوبی معمولا در طول سال به انجام مانورهای نظامی مختلف به صورت انفرادی و همچنین رزمایش مشترک با آمریکا در منطقه مبادرت می کند که همواره با اعتراض های شدید کره شمالی همراه می شود.

پیونگ یانگ برگزاری اینگونه رزمایش ها را تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه می داند و می گوید، کره جنوبی با همراهی آمریکا قصد دارد حکومت کره شمالی را ساقط کنند.

کد خبر 343640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha