همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت : دشمن ستیزی امروز ملت ایران نشات گرفته از روحیه آزادگی آن هاست که آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

فضلی

به گزارش ایرنا، سردار علی فضلی عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: 26 مرداد روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در این روز بزرگ و فراموش نشدنی حدود یک هزار نفر از آزادگان سرافراز انقلاب پس از تحمل سال ها رنج اسارت در زندان های رژیم بعثی به خاک میهن پا گذاشتند و شور نشاطی مضاعف به کشور بخشیدند.

سردار فضلی گفت : رویداد مهم دیگر روز26 مرداد شکسته شدن حصر پاوه با همت مردم شیعه و سنی استان و همچنین رهبری شهید چمران بود که برگ زرین دیگری را بر تاریخ افتخارات این نظام افزود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور در ادامه از آزادگان به عنوان چراغ راه ملت ایران یاد کرد و با تاکید بر اینکه آن ها با خدا معامله کردند، یادآور شد : آن ها نور چشم امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب بوده و هستند.

وی همچنین با نقل خاطراتی از زمان بازگشت آزادگان به میهن گفت: زمانی که اعلام شد قرار است تعدادی از آزادگان به کشور بازگردند شور و شعفی کم نظیر در میان مردم ایجاد شد و استقبال تاریخی که از این عزیزان به عمل آمد نشان داد که چه مقدار آن ها برای مردم عزیز و محترم هستند.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: در مسیر عبور کاروان آزادگان استقبال به حدی بود که اتوبوس حامل این عزیزان مسیر 2 ساعته را حدود هشت ساعت طی کرد و حدود 10 هزار قربانی نیز سر راه آن ها توسط مردم صورت گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: در این میان استان کرمانشاه نیز با تقدیم 9 هزار و 800 شهید و بیش از یک هزار و 700 آزاده دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرد.

کد خبر 343541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha