چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کل بیمه مرکزی ایران از انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تشکیل و فعال شدن کانون کارگزاران رسمی بیمه اقدام کنند.

hemati

به گزارش ایرنا به نقل از بیمه مرکزی عبدالناصر همتی در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه گفت: کارگزاران به عنوان مشاوران بیمه‌گذاران با ارایه نرخ و شرایط مناسب به بیمه‌گذاران می‌توانند نقش مهمی در سالم‌سازی بازار بیمه ایفا کنند.

وی تاکید کرد: در سال 1373 تنها یک کارگزار بیمه آن هم غیرفعال وجود داشت اما اکنون بیش از 550 کارگزار فعال بیمه در کشور وجود دارد.

همتی، مشاوره صحیح را از مهمترین وظیفه کارگزاران عنوان کرد و گفت: بدترین خدمت کارگزاران به مردم، توصیه خرید ارزان‌ترین بیمه‌نامه به آنهاست، زیرا بیمه‌نامه با نرخ غیرفنی، پشتوانه پرداخت مناسب را هنگام خسارت ندارد.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: شرکت‌های بیمه باید بیشتر از ظرفیت‌های کارگزاران استفاده کنند و حمایت بیشتری از آنها داشته باشند.

وی با استقبال از تشکیل کانون کارگزاران رسمی بیمه گفت که بیمه مرکزی حمایت‌های لازم را از این کانون خواهد داشت تا در کنار سایر تشکل‌های صنفی نظیر سندیکای بیمه‌گران ایران و انجمن‌های صنفی نمایندگان به نقش‌آفرینی در صنعت بیمه بپردازند.

رییس کل بیمه مرکزی، رشد کیفی، فنی و محتوایی کارگزاران رسمی بیمه را یکی از عوامل توسعه صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: ما حمایت می‌کنیم تا مردم جایگاه واقعی کارگزاران را به عنوان مشاور بیمه‌گذاران بشناسند و فرق بین نماینده و کارگزار را از طریق اطلاع‌رسانی انتقال دهیم.

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی کشور و استان خراسان رضوی نیز در این نشست دیدگاه ها و خواسته‌های خود را بیان کردند و از رییس کل بیمه مرکزی خواستند حمایت بیشتری از کارگزاران و تشکیل کانون کارگزاران رسمی بیمه داشته باشد.

کد خبر 343521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha