مدیر کل مبارزه با مفاسد اجتماعی معاونت اطلاعات ناجا، با اعلام این که براساس مشاهدات پلیس، ۴۵ درصد از مردم در منازل خود از ماهواره استفاده می کنند گفت: طی ۵ ماه گذشته در سراسر کشور ۱۱۰ هزار قطعه تجهیزات ماهواره‌ای جمع آوری شده و به صدا و سیما تحویل داده شد.

سردار «روزبهانی» مدیر کل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی معاونت اطلاعات ناجا،  در نشست خبری در خصوص جمع آوری تجهیزات ماهواره گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۳ بهمن ،۱۳۷۳ ورود، تولید، نصب، نگهداری و استفاده از تجهیزات ماهواره، ممنوع می باشد و بعد از تصویب آن، قانون دیگری در جهت نقض آن وضع نشده است.

وی افزود: پلیس نیز به عنوان ضابط قضایی، بنابر حکم صادره، نسبت به جمع آوری تجهیزات ماهواره ای اقدام کرد.

سردار «روزبهانی» با اشاره به این که نیروی انتظامی، دیش‌های تنها ۵ درصد از مجتمع های مسکونی را جمع آوری کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از ساکنین مجتمع ها پس از برگزاری جلسات، شخصا اقدام به جمع آوری و تحویل دیش ها کرده اند و پلیس وارد این مجتمع ها نشد.

وی یادآور شد: برخی از مردم حتی رسیورهای خود را به ماموران ما تحویل داده و با ابراز ناخشنودی از استفاده فرزندانشان از ماهواره، از رفتار مناسب پلیس، تشکر و قدردانی می کردند.

سردار «روزبهانی» در پاسخ به این سؤال که چرا پس از گذشت ۱۳سال، پلیس اقدام به اجرای این قانون نموده است، اظهار داشت: با توجه به وجود ناامنی های اخلاقی موجود در کشور مانند وجود دختران فراری، بدحجابی و خشونت های موجود در دبیرستانها، تحقیقات حاکی از آن بود که درصدی از این معضلات به برنامه های ماهواره و تاثیرگذاری آن بر قشر جوان، برمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه برخورد ناشایست ماموران ما در اجرای این طرح یا عدم اجرای قانون، به بازرسی نیروی انتظامی، گزارش دهند و ما آمادگی پیگیری و حتی اعلام نتایج آن را به آنان داریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طبق مصوبه مجلس، کسانی که تمایل به استفاده از ماهواره را به منظور نوع شغل خود دارند، می توانند با مراجعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز لازم را دریافت کنند.

سردار «روزبهانی» در خصوص جمع آوری زنان خیابانی، اظهار داشت: به این منظور در تمامی کشور، گشت های ارشاد که دارای ۳ تا ۴ سرنشین زن و مرد آموزش دیده می باشند، راه اندازی شده و ضمن اعلام تذکر به زنانی که دارای پوشش مناسب نیستند، هنگام مواجهه با زنان خیابانی، آنان را نیز دستگیر و به یگان منتقل می کنند.

وی یادآور شد: البته این تذکر و دستگیری تنها شامل زنان نمی شود و نسبت به مردانی که با پوشش نامناسب در جامعه حاضر شوند نیز اقدام می شود.

کد خبر 3435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز