مدیر کل مبارزه با مفاسد اجتماعی معاونت اطلاعات ناجا، با اعلام این که براساس مشاهدات پلیس، ۴۵ درصد از مردم در منازل خود از ماهواره استفاده می کنند گفت: طی ۵ ماه گذشته در سراسر کشور ۱۱۰ هزار قطعه تجهیزات ماهواره‌ای جمع آوری شده و به صدا و سیما تحویل داده شد.

سردار «روزبهانی» مدیر کل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی معاونت اطلاعات ناجا،  در نشست خبری در خصوص جمع آوری تجهیزات ماهواره گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۳ بهمن ،۱۳۷۳ ورود، تولید، نصب، نگهداری و استفاده از تجهیزات ماهواره، ممنوع می باشد و بعد از تصویب آن، قانون دیگری در جهت نقض آن وضع نشده است.

وی افزود: پلیس نیز به عنوان ضابط قضایی، بنابر حکم صادره، نسبت به جمع آوری تجهیزات ماهواره ای اقدام کرد.

سردار «روزبهانی» با اشاره به این که نیروی انتظامی، دیش‌های تنها ۵ درصد از مجتمع های مسکونی را جمع آوری کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از ساکنین مجتمع ها پس از برگزاری جلسات، شخصا اقدام به جمع آوری و تحویل دیش ها کرده اند و پلیس وارد این مجتمع ها نشد.

وی یادآور شد: برخی از مردم حتی رسیورهای خود را به ماموران ما تحویل داده و با ابراز ناخشنودی از استفاده فرزندانشان از ماهواره، از رفتار مناسب پلیس، تشکر و قدردانی می کردند.

سردار «روزبهانی» در پاسخ به این سؤال که چرا پس از گذشت ۱۳سال، پلیس اقدام به اجرای این قانون نموده است، اظهار داشت: با توجه به وجود ناامنی های اخلاقی موجود در کشور مانند وجود دختران فراری، بدحجابی و خشونت های موجود در دبیرستانها، تحقیقات حاکی از آن بود که درصدی از این معضلات به برنامه های ماهواره و تاثیرگذاری آن بر قشر جوان، برمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه برخورد ناشایست ماموران ما در اجرای این طرح یا عدم اجرای قانون، به بازرسی نیروی انتظامی، گزارش دهند و ما آمادگی پیگیری و حتی اعلام نتایج آن را به آنان داریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طبق مصوبه مجلس، کسانی که تمایل به استفاده از ماهواره را به منظور نوع شغل خود دارند، می توانند با مراجعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز لازم را دریافت کنند.

سردار «روزبهانی» در خصوص جمع آوری زنان خیابانی، اظهار داشت: به این منظور در تمامی کشور، گشت های ارشاد که دارای ۳ تا ۴ سرنشین زن و مرد آموزش دیده می باشند، راه اندازی شده و ضمن اعلام تذکر به زنانی که دارای پوشش مناسب نیستند، هنگام مواجهه با زنان خیابانی، آنان را نیز دستگیر و به یگان منتقل می کنند.

وی یادآور شد: البته این تذکر و دستگیری تنها شامل زنان نمی شود و نسبت به مردانی که با پوشش نامناسب در جامعه حاضر شوند نیز اقدام می شود.

کد خبر 3435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز