همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در پنجمین و آخرین مسابقه خود در دور مقدماتی مسابقات والیبال مردان المپیک حریف روسیه قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن نشد و به رتبه چهارمی گروه خود در دور مقدماتی اکتفا کرد.

تیم ملی والیبال ایران حریف قهرمان المپیک لندن نشد

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال مردان المپیک 2016 ریو به مصاف روسیه مدافع عنوان قهرمانی المپیک 2012 لندن و پرمدال ترین تیم تاریخ والیبال جهان رفت.

ملی پوشان ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 16 و 25 بر 20 مغلوب روسیه شد تا با هفت امتیاز و دو برد در جایگاه چهارم جدول گروه دوم مسابقات والیبال مردان المپیک باقی بماند. جدال دو تیم ایران و روسیه در ست سوم برعکس ست دوم، بسیار نزدیک برگزار شد.

تیم ملی والیبال ایران که قبلا صعودش به مرحله یک چهارم نهایی این بازی ها قطعی شده بود، با پذیرش این شکست و نهایی شدن رتبه چهارمی اش، ساعت 17 و 30 دقیقه روز چهارشنبه (27 مردادماه) در مرحله حساس حذفی به مصاف ایتالیا تیم صدرنشین و بدون شکست گروه نخست این رقابت ها می رود.

مجتبی میرزاجانپور با کسب ۱۵ امتیاز برای تیم ملی والیبال ایران بیشترین امتیاز را به دست آورد و پس از او عادل غلامی با ۷ امتیاز بیشترین امتیاز را کسب کرد.

رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در دیدار با روسیه با ترکیبی متفاوتی ملی پوشان را به میدان فرستاد و ابتدای این مسابقه از مجتبی میرزاجانپور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور و مهدی مرندی استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست سوم این مسابقه از مهدی مهدوی به عنوان پاسور تیم ایران استفاده کرد و سعید معروف کاپیتان را به مسابقه نفرستاد که این موضوع اقدامی عجیب از سوی لوزانو بود.

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال روسیه نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب سرگئی تتیوخین، ماکسیم میخایلوف، سرگئی گرانکین، آرتم ولویچ، الکسی وربوف، الکساندر ولکوف و ایگور کلیوکا استفاده کرد.

داورانی از کشورهای چین و ایتالیا به عنوان داور اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران رقابت دو تیم ایران و روسیه بودند.

سی و یکمین دوره بازی های المپیک در حالی به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل پیگیری می شود که ورزش والیبال چهاردهیمن حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه می کند.

ملی پوشان والیبال روس تجربه 12 دوره حضور در رقابت های مردان المپیک دارند که شش دوره با نام اتحاد جماهیر شوروی، پنج دوره با نام روسیه و یک دوره هم با نام (المپیک) سال 1992 در این رقابت ها شرکت کردند. روس ها تنها در سال 1984 در رقابت های والیبال مردان المپیک حضور نداشتند.

روس ها 9 مدال طلا، نقره و برنز والیبال مردان را در 13 دوره حضور خود به دست آوردند که سه طلا، دو نقره و یک برنز با نام اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده است و یک طلا، یک نقره و دو برنز با نام روسیه به دست آوردند.
روسیه با میانگین قدی 202.5 سانتی متر (بدون احتساب دو لیبرو) تا قبل از دیدار با ایران سه پیروزی مقابل کوبا، مصر و لهستان را به نام خودش ثبت کرده بود و تنها شکست خود را برابر آرژانتین پذیرفت. روس ها با کسب این پیروزی 11 امتیازی شدند و در رتبه دوم قرار گرفتند تا دیگر بازی های گروه دوم برگزار و رتبه نهایی این تیم (دومی یا سومی) مشخص شود.

ملی پوشان والیبال ایران در بازی های المپیک 2016 برزیل نخستین حضور خود در المپیک را تجربه کردند که تا کنون حضور آنان در مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده است.

کد خبر 343341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha