همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق تاکید کرد که حضور مشاوران نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق به درخواست بغداد بوده است.

نخست وزیر عراق: حضور مشاوران نظامی ایران به درخواست دولت عراق است

به گزارش ایرنا، حیدر العبادی روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی عملیات روانی و رسانه ای برای مقابله با گروه تروریستی داعش گفت که مشاوران نظامی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به درخواست بغداد وارد عراق شده اند.

وی از پاره ای اعتراضات داخلی به حضور مشاوران و آموزش دهندگان خارجی در عراق ابراز تعجب کرد و افزود: آنهایی که با گروه تروریستی داعش در عراق می جنگند ٬همه از مردم عراق هستند و هیچ نیروی خارجی در این جنگ حضور ندارد.

نخست وزیر عراق ادامه داد که اما عراق همچنان نیازمند کمک خارجی در آموزش نظامی نیروهایش است تا بتواند سطح نیروهای خود را در جنگ با تروریسم ارتقا دهد.

به گفته وی، دنیا چون در نابودی داعش با عراق منافع مشترک دارد ٬برای همین به این کشور کمک می کند.

حیدر العبادی فتوای جهاد کفایی مرجعیت آیت الله سیستانی در 2014 را نوعی مصونیت عراق در برابر گروه تروریستی داعش خواند و گفت که دیگر کشورهای جهان چنین مصونیتی که عراق دارد، ندارند.

وی جنگ روانی و رسانه ای را در کنار جنگ نظامی علیه داعش بسیار با اهمیت دانست و افزود که هر بار که ما در جنگ نظامی پیروز می شویم، داعش برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایش به جنگ روانی و رسانه ای روی می آورد و از اختلافات داخلی ما بهره برداری می کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دنیا اکنون به خطرات داعش پی برده و در کنار عراق ایستاده است زیرا عراق با جنگ با داعش از امنیت کشورهای منطقه و جهان دفاع می کند و اگر جلو داعش در عراق گرفته نمی شد، داعش تا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای دنیا رسیده بود.

وی بر ادامه مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت که دولت عراق در برابر فساد اداری و مالی سکوت نمی کند؛ اجازه نمی دهد برخی ها اوضاع را به هم بریزند زیرا همین ها ، عامل از هم پاشیدگی ارتش و تصرف بسیاری از اراضی عراق توسط داعش بوده اند.

کنفرانس بین المللی دو روزه مبارزه با داعش تحت عنوان عملیات روانی و رسانه ای در مقابله با داعش روز چهارشنبه با حضور کارشناسانی از 50 کشور جهان که عموما از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا هستند، در بغداد آغاز شده است.

براساس اعلام قبلی دولت عراق ٬نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ناتو در این کنفرانس بین المللی حضور دارند.

  • حیدر العبادی: پایان نظامی داعش در عراق نزدیک شده است

حیدر العبادی نخست وزیر عراق همچنين روز چهارشنبه گفت که نبرد آزادسازی موصل از اشغال تروریست ها و پایان نظامی گروه تروریستی داعش در عراق نزدیک شده است

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، حیدر العبادی در دومین کنفرانس بین المللی عملیات روانی و رسانه ای در مبارزه با داعش گفت: جنگ روانی و رسانه ای بخش مهمی از نبرد است و در حالی که ما از لحاظ نظامی پیروزی های را به دست آورده ایم، آنها تلاش می کنند از تمام توان خود از جمله جنگ روانی و رسانه ای برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایشان استفاده کنند.

وی افزود: جهان به تهدیدهای ناشی از گروه تروریستی داعش پی برده و به همین علت در کنار ما ایستاده است، ما به خاطر ملت و سرزمین خود با تروریسم مبارزه می کنیم، البته در عین حال ما از کشورهای منطقه حمایت کرده ایم و اگر در برابر داعش مقاومت نمی کردیم این گروه تروریستی به خلیج فارس و تمام کشورها رسیده بود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: این نیروهای ما هستند که با داعش مبارزه می کنند و هیچ نیروی خارجی وجود ندارد، البته نیروهای ما نیاز به آموزش دارند و این امر در مبارزه ما با تروریسم به ما کمک می کند.

العبادی تاکید کرد که ما به مبارزه با فساد ادامه می دهیم و در برابر آن دست بسته نمی نشینیم، ولی برخی طرف ها تلاش می کنند با صدای بلند خود معادلات را به هم ریخته و بر فساد خود سرپوش بگذارند و دولت را تضعیف کنند؛ ولی ما به آنها اجازه چنین کاری را نخواهیم داد، چرا که آنها عامل تضعیف برخی یگان های ارتش عراق و اشغال بخش های وسیعی از خاک ما توسط داعش بودند.

کد خبر 342846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha