نخستین رالی گردشگری بانوان ایران ۸ صبح سوم شهریورماه از محوطه کاخ سعدآباد در تهران به سمت استان‌های البرز، قزوین و زنجان استارت می‌خورد تا رانندگان زن بتوانند هدف‌های گردشگری معرفی شده در نقشه رالی را بیابند و به شهر زنجان برسند.

مسابقات رالی

برگزار كنندگان اين رالي مي‌گويند هدف از اين اقدام معرفي جاذبه‌هاي كمتر شناخته شده براي گردشگران و تعريف مسير جديد گردشگري براي آنهاست تا گردشگران در روزهاي تعطيل سال به جاي هجوم بردن به شمال كشور و گرفتار شدن چندين ساعته در ترافيك اين جاده شمالي مناطق ديگر را جايگزين سفرهاي خود كنند.

  • از كاخ سعدآباد تا رختشويخانه زنجان

رقيه حاتمي پور، مجري نخستين رالي گردشگري بانوان به همشهري گفت كه در استان البرز 2 بناي تاريخي كاروانسراي شاه‌عباسي و كاخ مرواريد هدفگذاري شده كه البته ممكن است يكي از اين نقاط تغيير كند. همچنين درياچه سد طالقان به‌عنوان يك مقصد گردشگري در اين رالي قرار داده شده است كه ممكن است به‌دليل مسافت زياد براي رسيدن به اين نقطه حذف شود. به گفته او، در استان قزوين هم يافتن سراي سعدالسلطنه براي رانندگان رالي هدفگذاري شده است. حاتمي‌پور افزود: در استان زنجان نيز يافتن و بازديد از بناي رختشويخانه زنجان، گنبد ثبت جهاني شده سلطانيه، بناي داش‌كسن و همچنين مردان نمكي براي رانندگان اين رالي درنظر گرفته شده است. به گفته مجري برگزاري رالي گردشگري بانوان رانندگان رالي در زنجان اقامت داده مي‌شوند و ‌پس از بازديد از غار كتله‌خور به تهران بازمي‌گردند. نخستين رالي گردشگري بانوان با مشاركت كاخ موزه سعدآباد، كانون جهانگردي و اتومبيلراني و يك هلدينگ گردشگري برگزار مي‌شود.

  • رالي بدون پيش شرط و سختگيري

بيوك موسوي، رئيس كاخ موزه سعدآباد به همشهري گفت: رالي گردشگري بانوان از داخل محوطه سعدآباد با حضور نمايندگان مجلس و چهره‌هاي ورزشي آغاز مي‌شود و مي‌تواند در عرصه توريسم ورزشي و فعاليت بانوان در اين بخش اثرگذار باشد.

عبادرضا اسلامي، مدير گردشگري كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران در نشستي كه ديروز در كاخ موزه سعدآباد برگزار شد به خبرنگاران گفت كه شرط نخست رالي گردشگري بانوان، رانندگي بانوان در اين رالي است و پيش‌شرطي براي نوع خودروها گذاشته نشده است. به گزارش همشهري، او گفت: در مسابقات حرفه‌اي رالي سختگيري‌هايي در مورد نوع خودرو و رانندگي افراد و همچنين توجه رانندگان به محيط‌زيست صورت مي‌گيرد كه در مورد نخستين رالي گردشگري بانوان اين سختگيري‌ها اعمال نشده است. قرار است يك هفته پيش از برگزاري نخستين رالي گردشگري بانوان كه به‌صورت رايگان انجام مي‌شود، كلاس‌هاي آموزشي براي بانوان شركت‌كننده در رالي گردشگري برگزار شود تا آنها با شيوه رانندگي و نقشه خواني و توضيحاتي در مورد رالي جاده‌اي آشنا شوند.

کد خبر 342754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha