همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتای ناجا از دستگیری ۳ گرداننده کانال‌های تلگرامی توهین کننده به مقدسات و ائمه اطهار خبر داد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ حسین رمضانی در اين باره گفت: از مدتی قبل ماموران پلیس فتا از فعالیت چهار کانال تلگرامی که اقدام به نشر مطالب موهن و توهین‌آمیز به مقدسات مذهبی و ائمه‌ اطهار کرده بودند مطلع شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی بلافاصله اقدامات برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد.

وی با بیان اینکه مطالب توهین‌آمیز این کانال‌ها سبب رنجش خاطر مردم‌دین‌دار کشورمان شده و بسیاری از آنها در تماس با بخش گزارش‌های مردمی پلیس فتا خواهان برخورد با این عوامل شده بودند، اظهار کرد: کارآگاهان پلیس فتا در عملیاتی متوجه شدند که گردانندگان این کانال‌ها در داخل کشور فعالیت می‌کنند که بلافاصله اقدامات لازم برای مسدودسازی این کانال‌ها آغاز شده و روز گذشته نیز گرداننده اصلی این کانال‌ها و یکی دیگر از همدستان وی دستگیر شدند.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتای ناجا با بیان اینکه سه نفر مسوول به روزرسانی این کانال‌ها بودند، خاطرنشان کرد: نفر سوم متواری شده بود که با پیگیری‌های پلیس فتا دقایقی پیش این فرد نیز دستگیر و به مقام انتظامی منتقل شد.

رمضانی محل دستگیری و فعالیت این افراد را یکی از شهرهای شمالی کشور اعلام کرد و افزود: تحقیقات و بازجویی از این افراد ادامه دارد، این افراد با استفاده از فتوشاپ و نرم‌افزار تغییر چهره، مطالب توهین‌آمیزی را علیه مقدسات و پیشوایان دینی و مذهبی منتشر کرده بودند.

وی درباره اینکه آیا این افراد با گروه‌هایی در خارج از کشور ارتباط داشته یا فعالیت سازمان یافته‌ای داشته‌اند، گفت: این موضوع در حال بررسی است، اما آنچه که تاکنون مشخص شده، این است که عمده هدف این افراد تاثیرگذاری روی عقاید و باورهای دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان بوده است.

به گفته معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتای ناجا، پرونده این افراد در حال رسیدگی است و چند کانال مذکور مسدود شده است.

رمضانی با هشدار به افرادی که اقدام به ایجاد کانال‌های این‌چنینی و همچنین کانال‌های غیراخلاقی می‌کنند، گفت: پلیس فتا چشم بینای جامعه در فضای مجازی است و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای سودجو و هنجارشکن امنیت کاربران فضای مجازی را با اقدامات خود به خطر بیندازند.

کد خبر 342646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha