همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید تلاش می کند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پررنگ بماند.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز دوشنبه در دومین جشنواره سراسری تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس یک جنگ نابرابر علیه ایران بود که به واسطه آن هزاران نفر از مردم این مرز و بوم به شهادت رسیدند و اکنون باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود چرا که جامعه مدیون خون شهدا است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگرری رزمندگان و ملت ما عامل پیروزی انقلاب بود و امروز پس از گذشت 37 سال از انقلاب،باید با وجود همه توطئه ها و کارشکنی ها، این فرهنگ را حفظ کنیم.

شهیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات تاکید می کنند که باید این فرهنگ ایثار و شهادت بماند و ما تلاش می کنیم که این فرهنگ باقی بماند.

شهیدی به اجرای طرح سپاس برای دیدار با خانواده های شهدا نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح هر هفته به دیدار این خانواده ها می رویم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسانه ها نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهم دارند و بخاطر تلاش هایی که تاکنون داشته اند نیز تقدیر و تشکر می کنم.

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ما مدیون این فرهنگ هستیم، ادامه داد: ما خانواده های شهدایی داریم که پنج فرزند شهید دارند و هنوز خانواده هایی وجود دارند که همچنان حاضرند برای دفاع از این مرز و بوم دیگر فرزندان خود را فدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همه مسائل اگر فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری ترویج داده شود و حتی در عرصه اقتصادی، می توان مشکلات را به خوبی حل کرد.

معاون رییس جمهوری نقش رسانه ها را اندیشه پروری، الگوسازی و فرهنگ سازی دانست و گفت: باید با این روش توام با خلاقیت و فکر نو این فرهنگ را در جامعه رشد دهیم و بنیاد شهید مصمم است که با رسانه ها در این زمینه ارتباط تنگاتنگی خواهد داشت.

شهیدی در ادامه چند توصیه هم به رسانه ها داشت و ادامه داد: ما از انتقاد ناراحت نمی شویم ولی انتقاد باید سازنده باشد، البته ما تلاش می کنیم تعامل خوبی با رسانه ها و خبرنگاران داشته باشیم.

دومین جشنواره سراسری تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر ایثار و شهادت که امروز - دوشنبه - از سوی بنیاد شهید برگزار شد، که در جریان برگزاری این جشنواره از 43 اثر برتر و 6 رسانه برگزیده از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی تجلیل شد.

کد خبر 342542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha