نخستین صندوق طلا تا یک ماه آینده در بازار سرمایه آغاز به کار می‌کند.

 به‌گفته علی تیموری، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان مجوزهای لازم برای تاسيس این صندوق اخذ شده است. تیموری تاكيد كرد: در بخش مدیریت ثروت در چارچوب اقتصاد ايران، خدمات خوبی ارائه نمی‌شود، به نظر مي رسد برای این موضوع باید ابزارهای جدیدی تعریف شود که صندوق‌های طلا و ارز در این مجموعه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه درخواست مجوز عرضه صندوق طلا یک‌سال‌و‌نیم پيش به سازمان بورس ارائه شد، گفت: به دلیل مشکلات تکنیکی و نگرانی‌های خاص این مجوز در آن زمان صادر نشد اما با آغاز به كار بازار معاملات گواهی سپرده طلا در بورس‌کالا زمینه عرضه صندوق‌هاي طلا هم فراهم شده است.

تیموری تاسيس صندوق ارز را نیز منوط به تک‌نرخی‌شدن ارز دانست و افزود: با توجه به سیاست های جدید بانک مرکزی زمینه آماده‌شدن این صندوق‌ها فراهم شده است. او یادآورشد: تک‌نرخی‌کردن ارز، پیامدهای مثبتی را به دنبال داشته و باعث شفاف شدن فضای اقتصادی می‌شود.

تیموری درباره جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: در حال مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی برای تشكيل یک صندوق مشترک سرمایه‌گذاری در خارج از کشور هستیم که البته هنوز نهایی نشده است. او درعين حال تاكيد كرد: در جذب سرمايه‌گذار خارجي بحث زیر‌ساخت‌های کشور مطرح است و اگر تا 10‌سال آینده نیز در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی صحبت شود، تا زیر‌ساخت‌ها مهیا نشود ، موفقیتی حاصل نمی‌شود. البته هنوز تحریم‌ها به طور کامل رفع نشده که این خود عامل مضاعفی در پیش نرفتن شرایط جاری است. به گفته او پس از اجرای برجام هیأت‌های خارجی زيادي به ايران آمدند اما همه این هیأت‌ها به این نتیجه می‌رسیدند که زیر‌ساخت‌ها آماده نیست بنابراین بهتر است سازمان بورس در مهیا کردن زیر‌ساخت‌های سرمایه‌گذاری خارجی از جمله تنوع تسویه‌ها و الزامات گزارشگری بین‌المللی وارد عمل شود.

کد خبر 342449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha