همشهری آنلاین: هیات اقتصادی متشکل از بخش خصوصی با حضور و همراهی ظریف - وزیر امور خارجه کشورمان - به پنج کشور آمریکای لاتین سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، اتاق بازرگانی ایران هیات اقتصادی را که متشکل از فعالان بخش خصوصی در صنایع و زمینه‌های مختلف اقتصادی است از ۳۱ مرداد تا ششم شهریور به پنج کشور آمریکای لاتین (کوبا، نیکاراگوئه، ‌اکوادور، شیلی و بولیوی) اعزام خواهد کرد. هیات اقتصادی که قرار است محمد جواد طریف، وزیر امور خارجه کشورمان آن را همراهی کند.

در این سفر در زمینه‌های مختلفی از جمله خدمات فنی مهندسی، معدن، پتروشیمی، فراورده‌های نفتی، دارو و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی، لجستیک و حمل و نقل دریایی و امور بانک مذاکرات و ملاقات‌های رو در رو بین طرفین پیش‌بینی شده است.

آمریکای لاتین از جمله مناطقی در دنیا است که در سال‌های اخیر تحولات اقتصادی زیادی به خود دیده است و اقتصادهای نوظهور در آن رشد کرده‌اند. البته شرایط اقتصادی امریکای لاتین از نیمه دوم ۲۰۱۵ تاکنون قدری تغییر کرده‌است و بر اساس داده‌های بدست آمده اقتصاد این منطقه بر اساس بررسی‌ها در این مدت ۱.۲ درصد کوچک شده‌ است اما نکته اساسی این است که رشد اقتصادی امریکای لاتین متوقف نشده‌ است.

کد خبر 342307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha