جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

تصفیه‌حساب رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در پی کودتای نافرجام ‌ماه گذشته در این کشور، پس از کارمندان، قضات، نیروهای نظامی، معلمان و پلیس اکنون به اعضای حزب حاکم یعنی حزب عدالت و توسعه رسیده است.

گولن

خبرگزاري آناتولي تركيه گزارش داد كه سران عدالت و توسعه در دستورالعملي به تمامي دفاتر حزب در شهرهاي مختلف تركيه، از آنها خواسته‌اند نسبت به تصفيه تمامي اعضايي كه مظنون به ارتباط با جريان فتح‌الله گولن هستند، اقدام كنند. همزمان دولت تركيه اعلام كرده، براي چندمين بار از آمريكا خواسته گولن را كه به هدايت كودتا متهم شده، به آنكارا تحويل دهد. گولن ارتباط خود را با كودتاي 26تير كه 238كشته و حدود 3هزار زخمي به جا گذاشت، رد كرده است.

مارك تونر، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ديروز اعلام كرد كشورش در حال بررسي اسناد ارسالي تركيه عليه گولن است. روزنامه وال استريت ژورنال اما به نقل از منابع نزديك به اين پرونده خبر داد دولت آمريكا قصد بازگرداندن گولن به تركيه را ندارد. گولن از 17سال پيش تاكنون در آمريكا به سر مي‌برد. افكان علا، وزير كشور تركيه، ديروز از ارجاع پرونده 13هزار و 500نفر به دادگاه خبرداد. در جريان كودتاي تركيه بيش از 26هزار نفر دستگير شدند كه بخشي از آنها طي هفته‌هاي اخير آزاد شده‌اند. علا از ابطال حدود 75هزار پاسپورت نيز خبر داده است.

کد خبر 342212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha