همشهری آنلاین: مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: اندیشه صنعتگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس حلال مشکلات صنایع دفاعی بود.

حسن فیروز آبادی

سردار سرلشگر سید حسن فیروز آبادی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای جهادگر و تجلیل از جهادگر پیشکسوت محمد علی همایونی در همدان، افزود: زمانی که فرمان جهاد سازندگی صادر شد، هیجان عجیبی بین مردم و عاشقان معنویت ایجاد شد و امام راحل(ره) در پیام اول در 27 خرداد 58 فرمودند 'برای حل مشکلات باید به مردم متوسل شویم.'

وی بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند که برای حل مشکلات کشور که در اولویت آنها مسائل اقتصادی است باید به اقتصاد مقاومتی یعنی منابع داخلی کشور و تخصص خود تکیه کنیم.

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه هر شهید باید ما را به یاد اولیا خدا بیندازد، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که قبل از وقوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، برادران جهاد سازندگی شهید دادند و پیشگامان شهادت آنها هستند.

وی تصریح کرد: شهدا گشاینده راه های آسمان و تابنده انوار درخشان معنویت الهی و قلب های ملت ما شدند.

او با بیان اینکه فلسفه چنین مجالسی زنده کردن یاد شهدای جهاد سازندگی است، افزود: قبل از جهاد، حضرت امام راحل(ره) در آذر سال 58 فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را دادند و فرهنگ بسیج نیز از درون فرهنگ جهاد زاییده شده است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: سپاهیان که نخبگان انقلاب بودند با کمک این فرهنگ جهادی و بسیج مردمی قوت و وسعت گرفتند و به عظمتی رسیدند که امام فرمودند ' اگر سپاه نبود کشور نبود.'

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی یعنی انجام کار برای رضای خدا و خستگی ناپذیر بودن، ادامه داد: جهادگران که عشق امام(ره) و محبت مردم در سینه های آنها موج می زد، با حرکت از شهرها، کارخانه ها و مراکز مختلف و با هدایت و نظارت روحانیت به روستاها رفتند و در این میدان، فرهنگ جهادی را به ثبت رساندند.

سرلشگر فیروزآبادی گفت: اولین کاری که جهاد سازندگی کرد این بود که پیام اسلام ناب، ایمان و انقلاب اسلامی را برای مردمی برد که در این مناطق بودند. جهاد سازندگی دل های مردم را شاد کرد، لبخند را بر لب های آنها نشاند و خستگی ستم شاهی را از چهره مردم زدود.

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا بیان کرد: در فتح فاو که افتخار بزرگ انقلاب اسلامی است دو پل برای عبور از اروند زده شد و هر دو پل را مهندسان جهاد سازندگی طراحی و تاسیس کردند.

سرلشگر فیروز آبادی گفت: تشکیل گفتمان و فرهنگ جهادی دستاورد جهاد سازندگی بود و امروز رهبری مدیریت اقتصادی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی دستاورد آن است.

در این مراسم از محمد علی همایونی جهادگر پیشکسوت استان همدان تجلیل شد.

کد خبر 342197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha