همشهری آنلاین: سهمیه‌های مورد پذیرش در چهل‌وسومین دوره آزمون دستیاری پزشکی تعیین شد و انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است.

دانشجویان پزشکی

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته - محل در آزمون دستیاری پزشکی هستند و حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند می‌توانند در روزهای ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

منظور از حد نصاب عبارت است از نمره کل تراز آخرین نفر گزینش آزاد اولیه بدون در نظر گرفتن سهمیه بر مبنای ظرفیت کل رشته - محل با رعایت سایر شرایط پذیرش.

در این روش ابتدا کلیه داوطلبین بدون در نظر گرفتن سهمیه و جنس و بر اساس نمره تراز شده آزمون (از بالاترین نمره) و اولویت انتخاب رشته - محل تا تکمیل کل ظرفیت‌های موجود (بدون پذیرش علاوه بر ظرفیت) در همه رشته - محل‌های انتخابی قرار داده می‌شوند. نمره تراز شده آخرین نفر جای‌دهی شده در هر رشته - محل حد نصاب آن رشته - محل خواهد بود.

  • سهمیه مناطق محروم

داوطلبان واجد شرایط استفاده از مناطق محروم باید با توجه به ظرفیت هر رشته که در جدول مربوطه آمده و نیاز استان خود (محل تعهد) رشته مورد نظر را انتخاب و برای تحصیل در آن رشته می توانند نسبت به انتخاب رشته مورد نظر در تمام دانشگاه‌ها اقدام کنند.

متقاضیانی که موفق به کسب ۸۵ درصد حد نصاب قبولی در رشته محل انتخابی خود شوند با رعایت تمام مندرجات دفترچه راهنما در زمینه پذیرش، سهمیه مذکور به آنها تعلق می‌یابد.

  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران

سهمیه رزمندگان و ایثارگران شامل دو گروه الف - رزمندگانی و ایثارگران که مدت حضور داوطلبانه در جبهه را دارند و ب- جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن است.

باتوجه به تصویب این قانون و اصلاحیه آن، گزینش داوطلبان براساس این قانون صورت می‌گیرد. با توجه به این قانون ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش کل به رزمندگان و ایثارگران، به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص دارد.

(با توجه به مصوبات کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان.)

  • سهمیه استعداد درخشان

پذیرش در این سهمیه به صورت مازاد بر اساس آیین‌نامه اجرایی «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر» است.

داوطلبین واجد شرایط که موفق به کسب حداقل ۴۰ امتیاز ،براساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام شده‌اند در صورت کسب ۹۰ درصد حد نصاب رشته - محل انتخابی مشمول قوانین پذیرش به صورت مازاد هستند.

افرادی که یک نوبت با استفاده از این سهمیه پذیرفته می‌شوند در صورت انصراف حق استفاده مجدد از آن را نخواهند داشت.

  • پذیرش بصورت بورسیه نیروهای مسلح

با توجه به مصوبات پنجاه‌ونهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی پذیرش کادر ثابت (رسمی) نیروهای مسلح با استفاده از بورسیه نهاد محل استخدام با شرایط اعلام شده به صورت مازاد بر ظرفیت در قالب اقیمانده ظرفیت ۲.۵ درصد پذیرش دستیاران انتقالی از خارج از کشور، در هر دانشگاه با تایید کمیسیون برنامه‌ریزی صورت می‌پذیرد.

کسب حداقل ۸۰ درصد حدنصاب قبولی در رشته - محل مورد تقاضا از شروط پذیرش است.

داوطلبان غیر کادر ثابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاز به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله به عنوان بورسیه نیروهای مسلح نیستند.

صرفاً کادر نیروهای مسلح در صورت دارا بودن شرایط زیر مجاز به انتخاب رشته تخصصی طب هوا و فضا در فرم انتخاب رشته - محل خود هستند.

رقابت متقاضیان سهمیه مناطق محروم در ظرفیت های تخصیص داده جهت هر منطقه با در نظر گرفتن اطلاعات جدول مربوط در بین متقاضیان استفاده از سهمیه مذکور همان منطقه صورت می‌پذیرد.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه‌های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق نمی‌یابد.

پس از ثبت‌نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکان‌پذیر نیست.

تغییر رشته و انتقال پذیرفته‌شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع بوده و امکان‌پذیر نیست و در صورت درخواست انتقال دانشگاه می‌تواند نسبت به لغو حکم دستیاری فرد پذیرفته‌شده اقدام کند.

انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است.

کد خبر 342183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha