همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه کردستان گفت: رشد بی‌رویه آموزش عالی باعث شده که دانشگاه‌ها به کارخانه تولید بیکار تبدیل شوند.

 فردین اخلاقیان

به گزارش مهر، فردین اخلاقیان در گردهمایی معاونین اداری و مالی دانشگاه‌ها در دانشگاه کردستان گفت: در چندین سال اخیر با رشد بی‌‌برنامه و شتابزده مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی، دانشگاه‌های ما به کارخانه تولید مدرک و کارخانه تولید بیکار تبدیل شده است که این روند برای آموزش عالی کشور مایه تاسف است.

وی افزود: توسعه کمی آموزش عالی موجب شده تا امروز اکثر دانشگاه‌های مطرح کشور نیز از این آسیب در امان نباشند و تاوان این سیاست‌های اشتباه را دهند.

رئیس دانشگاه کردستان، گسترش کمی و بی‌برنامه دانشگاه‌ها را بیماری آموزش عالی عنوان کرد و گفت: هر چند اکثر مسئولین دانشگاه‌های مطرح کشور سعی دارند این چالش بزرگ را رفع کنند اما این سنگ بزرگی است که در چاه عمیقی افتاده و بیرون آوردن آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

اخلاقیان با بیان اینکه در سراسر دنیا اکثر دانشگاه‌ها به‌صورت هیات امنایی مدیریت می‌شود، اظهار داشت: هر چند بعد از انقلاب، روند هیات امنایی در حوزه مدیریت دانشگاه‌های ما تقویت شد اما اختیارات هیات‌هاي امنا خیلی محدود است و باید این اختیارات تقویت شود.

کد خبر 342179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha