همشهری آنلاین: تعداد پروژه‌های زیربنایی و عمرانی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم در طول ۹ سال فعالیت این بنیاد، از ۲۳ پروژه به ۹ هزار و ۵۸ پروژه رسیده است که از این تعداد، ۳ هزار و ۵۹۳ پروژه به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ی افتتاح شده و ۵ هزار و ۴۶۵ پروژه در دست اجرا و تکمیل است.

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره)، معاون امور زيربنايي اين بنياد ضمن اعلام اين خبر گفت: مجموع اعتبار صرف شده‌ی بنیاد برکت در حوزه‌ی امور زیربنایی و عمرانی بالغ بر 7 هزار و 50 میلیارد ریال است كه از این مبلغ، چهار هزار میلیارد ریال تا پايان سال 93 و دو هزار و 300 میلیارد ریال در سال 94 به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که از اعتبار 7 هزار و 50 میلیارد ریالی حوزه‌ی زیربنایی، 3 هزار و 500 میلیارد ریال صرف ساخت مدارس شده است، عنوان کرد: هم‌چنین یک هزار میلیارد ریال اعتبار صرف تکمیل پروژه‌های بیمارستانی مناطق محروم، 700 میلیارد ریال صرف ساخت مساجد و مراکز فرهنگی -دینی و 1850 میلیارد ریال صرف هزینه‌های عمرانی مانند آب‌رسانی، برق‌رسانی، ساخت پل، جاده، مسکن محرومین و ... شده است.

وی با اعلام اين‌كه طرح‌هاي زيربنايي بنياد بركت، منشأ تحولات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و عمراني در مناطق محروم كشور شده است، تأكيد كرد كه اين طرح‌ها، مي‌توانند به عنوان الگويي علمي، عملي و هدفمند براي محروميت‌زدايي و توسعه‌ی روستايي در کشور مطرح باشد.

معاون امور زيربنايي بنياد بركت فعاليت‌هاي بنياد برکت در منطقه‌ی انديكا و لالي و بخشي از شهرستان مسجد سليمان را از نمونه‌هاي بسيار موفق در زمينه‌ی محروميت‌زدايي عنوان كرد و گفت: بنياد بركت در اين مناطق 818 طرح و پروژه را با مشارکت استانداری خوزستان به عنوان الگوی موفق توسعه‌ی روستایی اجرایی كرد که اغلب جمعیت تحت پوشش این خدمات ، عشایر عزیز منطقه هستند.

به گفته‌ی وی ، این طرح‌ها در 707 روستا با جمعیت بیش از 85000 نفر و در وسعتی به مساحت حدود 6000 کیلومتر مربع و با اعتباری بالغ بر 1836 میلیارد ریال اجرا شده که سبب ايجاد دگرگوني گسترده در توسعه‌ی منطقه شده است.

کد خبر 341933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha