یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

چند هفته پس از آنکه بازی پوکمون‌گو دنیا را تحت‌تأثیر قرار داد، جادوی هری پاتر از راه رسید و کتابی که براساس نمایشنامه «هری‌پاتر و کودک نفرین‌شده» آماده شده بود، همزمان با جشن تولد جی‌کی رولینگ و جادوگر محبوب کودکان در چهارگوشه دنیا به بازار آمد.

کودکان سنگاپوری روز گذشته موفق به خریدن کتاب هری‌پاتر شدند.

به گزارش همشهري، كتاب‌دوستاني كه از هفته‌ها قبل منتظر رسيدن بامداد 30ژوييه بودند، سرانجام به آرزوي خود رسيدند و 9سال پس از عرضه آخرين جلد از مجموعه داستان‌هاي هري‌پاتر، كتابي ديگر خريدند كه قهرمان داستان آن، اين جادوگر مرموز است. فقط يك ساعت از عرضه كتاب در لندن گذشته بود كه يك نوجوان 10ساله به شيوه تندخواني تمام داستان را خواند و انتشار نظر درباره كتاب با استقبال شگفت‌انگيز مخاطبان مواجه شد.

نكته جالب اينجاست كه پيش‌نمايش هري پاتر و كودك نفرين‌شده از مدتي قبل در وست‌اند لندن روي صحنه رفته و براساس آنچه رولينگ گفته، قرار است در برادوي آمريكا و ديگر نقاط دنيا هم اجرا شود اما اشتياق هواداران هري پاتر به خواندن نسخه مكتوب اين كتاب، به رونق خيره‌كننده بازار نشر به‌ويژه در انگليس و آمريكا انجاميد. آمار پيش‌خريد هري پاتر و كودك نفرين‌شده تقريبا در تاريخ بي‌سابقه بود و سودي سرشار نصيب ناشران كرد.

  • هشتمين و آخرين هري پاتر

همزمان با انتشار كتاب، خالق هري پاتر لب به سخن گشود و البته كاخ روياهاي دوستداران خود و كتاب را بر باد داد. رولينگ كه آشكارا از به بازار آمدن هري پاتر و كودك نفرين‌شده خوشحال به‌نظر مي‌رسيد، پس از نخستين اجراي رسمي نمايش در وست‌اند روي صحنه آمد و پس از تشويق ايستاده حاضران، گفت: «اين هشتمين و آخرين كتاب از مجموعه هري پاتر است و ديگر كتاب نهم در كار نخواهد بود. كار ما به پايان رسيد.»

داستان كودك نفرين‌شده 19سال پس از ماجراهاي پيشين روايت مي‌شود؛ جايي كه هري پاتر كارمند 37ساله وزارت جادوگري و پدر 3فرزند است. استقبال از نمايش به اندازه‌اي بوده كه بليت‌هاي آن تا ‌ماه مي‌2017 پيش‌فروش شده و هنوز تاريخ اجرا در برادوي آمريكا قطعي نيست. فقط در استراليا 15هزار كتابخوان علاقه‌مند هري پاتر و كودك نفرين‌شده را پيش‌خريد كرده بودند و ساعت 5:30 بامداد موفق شدند آن را از كتابفروشي‌ها تهيه كنند.

  • شهردار لندن مهمان هري پاتر

صادق خان، شهردار جديد لندن يكي از شخصيت‌هايي بود كه همراه ديگر اعضاي خانواده در نخستين اجراي رسمي هري پاتر و كودك نفرين‌شده در پالاس تيه‌تر وست‌اند حضور داشت. او با اشاره به ميزباني لندن از اين نمايش گفت: «من خودم يكي از طرفداران بزرگ هري پاتر هستم و از جي‌كي رولينگ براي حضور در اين جشن سپاسگزارم. آنچه اهميت دارد، اجراي نمايش در لندن است و ما به اين ماجرا افتخار مي‌كنيم.»

  • پديده‌هايي براي فراموشي

آيفون، پوكمون و حالا هري پاتر بزرگ‌ترين پديده‌هاي فرهنگي سال‌هاي اخير هستند كه بسياري از جوانان براي به‌دست آوردن آنها در نخستين لحظه‌هاي عرضه، روزها و ساعت‌ها بيداري مي‌كشند. با رسيدن نسخه‌هاي كتاب به گوشه و كنار دنيا در آينده نزديك، تب هري پاتر هم به‌زودي فروكش مي‌كند اما آنچه باقي مي‌ماند، حرص شگفت‌انگيز نسل جوان براي به‌دست آوردن چيزهايي است كه خيلي زود از يادها مي‌روند و فراموش مي‌شوند.

کد خبر 341733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha