همشهری آنلاین: آیت‌الله نوری همدانی با اعلام حمایت از مدیر جدید حوزه‌های علمیه و با تاکید بر استقلال حوزه، گفت: اگر از استقلال حوزه به دنبال جدایی آن از اصل نظام اسلامی باشیم، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسين نوری همدانی در دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر جدید حوزه‌های علمیه ضمن تجلیل از خدمات ارزنده و شایسته آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر سابق حوزه‌های علمیه، از آیت‌الله اعرافی به عنوان شخصیتی کارآمد و دارای سوابق مدیریتی بسیار باارزش یاد کرد و خدمات وی در اداره جامعه‌المصطفی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

وی اظهار کرد: امیدواریم جنابعالی در این مسئولیت جدید که بسیار مهم، خطیر و در عین حال ارزشمند است، بتوانید کارهای خوبی را که در گذشته انجام شده تقویت و تجارب ارزنده خود در جامعه‌المصطفی را به حوزه منتقل کنید.

این مرجع تقلید خطاب به مدیر جدید حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: تخصصی کردن علوم در حوزه، یکی از برنامه‌های جدی است که باید دنبال شود؛ چراکه با تخصص می‌توان در عرصه‌های گوناگون جهانی پاسخگو بود.

وی افزود: با توجه به هجمه‌هایی که امروز از سوی دشمنان بر ما وارد می‌شود، تخصصی شدن علوم یکی از نیازهای مهم حوزه‌های علمیه است.

این استاد حوزه تصریح کرد: از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هجرت طلاب و عدم تمرکز آنان در حوزه علمیه قم است؛ چراکه امروز خالی بودن شهرها از وجود عالمان دین از مباحث نگران‌کننده است.

آیت‌الله نوری همدانی بر حفظ سنت‌های حوزه تاکید کرد و گفت: در کنار حفظ سنت‌ها، به روز کردن علوم و دروس حوزوی با همان سطح جواهری برای پاسخگویی به دنیا از دیگر نکات بسیار مهم است.

وی استقلال حوزه را از نکات لازم دانست ویادآور شد: بنده معتقدم که حوزه باید مستقل باشد؛ به این معنا که هیچگونه وابستگی به دولت‌ها نداشته باشد؛ کما اینکه حوزه تا به امروز مکرر مطالبی را به دولت‌ها تذکر داده و استقلال خود را حفظ کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز نیز استقلال حوزه باید ادامه داشته باشد؛ اما اگر از استقلال حوزه به دنبال جدایی آن از اصل نظام اسلامی باشیم، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی افزود : اصل نظام زاییده حوزه‌ها و تلاش علمای دین و روحانیت بوده است؛ لذا باید بدانیم که امروز دفاع از نظام اسلامی لازم و واجب است.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: انقلابی نگه داشتن حوزه از سوی دست‌اندرکاران آن در سطوح گوناگون، یکی از اصولی است که باید به آن توجه داشت و در این عرصه با کسی تعارف وجود ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: همه ما بر سر سفره اسلام، انقلاب و تشیع حضور داشته و باید برای نگهداری و پاسداری از آن تلاش کنیم.

وي ادامه داد: حوزه زنده، حوزه‌ای است که با ورود در مسائل گوناگون، سیاست اسلامی و انقلابی را به دنیا نشان داده و راه امام راحل را با قدرت و قوت ادامه دهد که مسئولیت آن در درجه اول متوجه حوزه‌های علمیه است.

این مرجع تقلید بر کمک تمام حوزویان، علما، اساتید و طلاب به مدیر جدید حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: اینجانب نیز از شما حمایت کرده و برای موفقیت در این کار مهم و مقدس دعای خیر دارم.

در ابتدای این دیدار نیز آیت‌الله اعرافی گزارشی از برنامه‌های خود برای آینده حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

کد خبر 341531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha