سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

آزاده مختاری: بازپرس سوم جنایی پایتخت با صدور دستور چاپ عکس جوان ناپدید شده‌ای که احتمال قتل وی وجود دارد، از مرد جوان خواست در صورت زنده بودن ظرف 48 ساعت خود را به پلیس معرفی کند و گرنه مجازات سنگینی در انتظار او خواهد بود.

17 فروردین ماه، کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت، درجریان گم شدن جوانی 21 ساله به نام علی رضا قرارگرفتند، تحقیقات اولیه پلیسی نشان می‌داد این جوان قربانی جنایتی خاموش شده و توسط برادر دختر موردعلاقه اش به قتل رسیده است.

این فرضیه زمانی برای پلیس شکل گرفت که دخترجوانی با اطلاع از جست‌وجوی پلیسی برای یافتن ردی از جوان ناپدیدشده که همسایه آنها بود، اقدام به خودکشی ناکام کرد و روی تخت بیمارستان مدعی شد برادربزرگش جوان همسایه را کشته است.

 با این اعتراف، برادر دخترجوان بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل علیرضا و دفن جسدش در قرچک ورامین اعتراف کرد، ولی تلاش پلیس آگاهی برای یافتن جسد جوان ناپدید شده بی‌نتیجه ماند.

این درحالی بود که متهم دربازجویی تکمیلی مدعی شد برادردیگرش جسد را ازقتلگاه خارج کرده واو ازسرنوشت جسد خبرندارد.

با بازداشت برادر دیگر دخترجوان، وی منکرهرگونه اطلاعی ازارتکاب این قتل و انتقال جسد شد، ولی سخنان ضد ونقیض او باعث شد قاضی روشن - بازپرس سوم دادسرای جنایی تهران - دستوربازداشت 4عضو دیگر خانواده را نیز صادر کند.

مدتی بعد در حالی که بازجویی‌های تخصصی پلیس جنایی پایتخت برای گشودن رازاین جنایت ادامه داشت، کارآگاهان اداره 10 آگاهی  ویژه قتل،   با ادعای عجیبی از سوی چند همسایه‌ جوان ناپدید شده روبه‌رو شدند.

آن‌ها مدعی بودند علیرضا را در یکی ازپارک‌های محل دیده‌اند، این ادعا درحالی مطرح می‌شد که یکی ازشاهدان مدعی بود 2 باردیگر نیز این جوان را درمراسم‌‌های مختلف دیده است.

در جست‌وجوی جوان ناپدید شده

بازپرس روشن روزگذشته با صدور دستور چاپ عکس جوان ناپدید شده گفت: هفته گذشته چند شاهد که مدعی هستند جوان گمشده را زنده دیده اند، درشعبه سوم دادسرای جنایی تهران تحت تحقیق قرارگرفتند، ولی ادعاهای آنان این قطعیت را که مقتول پرونده زنده باشد ایجاد نکرد.

با وجود این که این فرضیه ضعیف به‌نظر می‌رسد، اما از آنجایی که باید تمام مراحل قانونی طی شود دستور چاپ عکس علیرضا درجراید صادر می‌شود تا  چنانچه کسی ازسرنوشت این جوان خبردارد با شماره تلفن  55389048تماس گرفته وپلیس جنایی را درجریان قراردهد.

بازپرس روشن درادامه گفت: با فرض ضعیف زنده بودن علیرضا،  زندگی مخفی او تا امروز مجازات قانونی برای وی به‌دنبال ندارد، اما چنانچه متهم  مخفی‌شده باشد وتا 48ساعت دیگرخود را به پلیس جنایی یا شعبه سوم دادسرای جنایی تهران معرفی نکند مجازات سختی درانتظارش خواهد بود

کد خبر 34150

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز