سرقت‌های سریالی مرد جوان از بیماران و بیمارستان‌ها‌ زمانی شروع شد که او لیسانس پرستاری‌اش را از یکی از دانشگاه‌های تهران گرفت.

متهم

اين مرد پس از اينكه در بيمارستان‌ها و مراكز درماني مشغول به‌كار مي‌شد، با بيهوش كردن بيماران امواشان را سرقت مي‌كرد يا اينكه داروهاي كمياب را از بيمارستان مي‌دزديد و در ناصرخسرو به فروش مي‌رساند.تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري متهم كه جواد نام دارد، اواخر فروردين امسال و با شكايت فردي كه مدعي بود اموال مادرش در يكي از بيمارستان‌هاي تهران سرقت شده، آغاز شد.

شاكي به مأموران گفت: مادرم را براي درمان به بيمارستان برده بودم و قرار شد چند ساعت بعد، وقتي سرمش تمام شد او را به خانه برگرداندم. اما وقتي به بيمارستان برگشتم، متوجه شدم كه او بيهوش شده است. تعجب كرده بودم و وقتي ماجرا را پيگيري كردم، پزشكان اعلام كردند كه بدون هماهنگي و مجوز پزشك مربوطه، داروي بيهوشي در سرم مادرم تزريق شده است. در نهايت وقتي مادرم به‌هوش آمد معلوم شد كه يكي از پرستاران دارو را در سرم ريخته و پس از بيهوش شدن مادرم 3ميليون تومان پول و گوشي تلفن همراه او را سرقت كرده است.

با اين شكايت تحقيقات كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران در اين پرونده آغاز شد. مأموران در نخستين اقدام با حضور در بيمارستان به تحقيق درباره متهم پرداختند. بررسي‌ها نشان مي‌داد او جواد نام دارد. اين مرد 2روز قبل‌تر براي استخدام به اين بيمارستان مراجعه كرده و به‌عنوان نيروي آزمايشي در آنجا مشغول به‌كار شده بود و به همين دليل هيچ آدرس و مشخصات دقيقي از وي ثبت نشده بود.

  • مجرم سابقه‌دار

كارآگاهان براي يافتن ردي از متهم به تحقيقات خود ادامه دادند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد چند سال قبل از يكي از دانشگاه‌هاي تهران فارغ‌التحصيل شده و پيش از اين نيز به جرم سرقت از مراكز درماني دستگير شده بود. طبق اطلاعات موجود در بايگاني پليس، اين مرد سال گذشته پس از سرقت داروهاي گران‌قيمت و همچنين اموال پرسنل تعدادي از مراكز درماني پايتخت دستگير شده و به زندان افتاده بود اما اواخر اسفندماه توانسته بود از زندان آزاد شود.

با اين اطلاعات مأموران محل زندگي او را شناسايي كردند و راهي آنجا شدند اما همسر وي مي‌گفت كه سال گذشته و پس از اطلاع از كارهاي مجرمانه شوهرش از او طلاق گرفته و ديگر خبري از وي ندارد.

  • متهم در محاصره

از آنجا كه احتمال مي‌رفت دزد فراري به سرقت‌هايش ادامه دهد، كارآگاهان با هماهنگي حراست وزارت بهداشت، مشخصات او را به تمامي مراكز درماني اعلام كردند. طولي نكشيد كه معلوم شد اين مرد با مراجعه به يكي ديگر از بيمارستان‌هاي پايتخت قصد دارد به‌عنوان پرستار در آنجا مشغول به‌كار شود.

وقتي خبر به گوش پليس رسيد، مأموران راهي بيمارستان مورد نظر شدند و توانستند سارق جوان را پيش از ارتكاب نقشه‌اش دستگير كنند. متهم پس از انتقال به اداره آگاهي اعتراف كرد كه با اين شگرد اقدام به سرقت از بيماران و همچنين پرسنل چند بيمارستان و مركز درماني در پايتخت كرده است.

او همچنين مدعي شد كه گاهي وقت‌ها نيز داروهاي كمياب و گران‌قيمت را از بيمارستان‌ها سرقت مي‌كرد و آنها را در ناصرخسرو به‌فروش مي‌رساند. به گفته سرهنگ نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران، تا‌كنون چند مركز درماني در خيابان‌هاي شريعتي، نياوران و چهارراه سيروس كه متهم در آنجا دست به سرقت مي‌زد شناسايي شده‌اند و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي اين مرد به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 341325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha