همشهری آنلاین: معاون درمان وزیر بهداشت از الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های مراکز و موسسات درمانی کشور خبر داد.

معاون درمان وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، معاون درمان وزير بهداشت، در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور پروانه موسسات پزشکی گفت: یکی از دستاوردهای اين سامانه، به حداقل رسیدن نقش نیروی انسانی است که موجب حذف رفت و آمدهای بسیار و کاهش تخلفات می‌شود.

دکتر آقاجانی، یکی ديگر از دستاوردهای راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور پروانه موسسات پزشکی را یکپارچه سازی اطلاعات موسسات پزشکی کل کشور بیان كرد و افزود: نظارت، ابزاری قدرتمند در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و کاهش وقایع ناخواسته در امور درمانی است.

معاون درمان وزير بهداشت افزود: برای اولین بار در کشور صدور پروانه موسسات پزشکی بصورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بانک‌های اطلاعاتی ثبت احوال، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سایر بنگاه‌های اطلاعاتی به این سامانه متصل هستند.

وي با بیان این که این سامانه باعث ساماندهی گسترده ای در صدور پروانه موسسات پزشکی می‌شود، افزود: متقاضیان دریافت موسسات پزشکی می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی و رفت و آمد به صورت تسهیل شده از این سامانه استفاده کنند.

آقاجاني افزود: با استفاده از سامانه ملی صدور پروانه‌ها، کلیه خدمات از مرحله موافقت اصولی تا صدور پروانه بهره برداری موسسات و سایر فرآیند های موسسات پزشکی در قالب خدمات دولت الکترونیک و به صورت غیر حضوری به متقاضیان تاسیس و موسسات فعال کشور ارائه می‌شود.

معاون درمان وزير بهداشت از جمله دستاوردهای ديگر این سامانه را یکپارچه سازی اطلاعات موسسات پزشکی کل کشور، ایجاد بستر آماری مناسب جهت برنامه ریزی‌های کلان خدمات درمانی و تخصیص متعادل و هدفمند منابع درمان در کل کشور بیان کرد.

آقاجانی یکی دیگر از فواید راه اندازی این سامانه را تشکیل بانک اطلاعاتی موسسات پزشکی برای برنامه ریزی حوزه درمان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: استقرار کامل سطح بندی خدمات درمانی به طور مکانیزه در کشور، استفاده از سایر بانک‌های اطلاعاتی مرتبط برای تسهیل صدور پروانه موسسات پزشکی، اصلاح و تسهیل فرایند صدور پروانه موسسه پزشکی، نظارت دقیق‌تر بر فعالیت موسسات درمانی از دیگر فواید این سامانه است.

وی گفت: این سامانه به صورت آزمایشی در چندین دانشگاه علوم پزشکی کشور تست شده و اطلاعات 6هزار موسسه پزشکی در این بانک اطلاعاتی وارد شده است و امروز با آغاز به کار رسمی آن در همه استان‌های کشور مورد بهره برداری کامل قرار می‌گیرد.

کد خبر 341310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha