همشهری آنلاین: سازمان پزشکی قانونی از مرگ ۳۵۰ تن بر اثر حوادث ناشی از کار از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری در کشور خبر داد.

حوادث کار

به گزارش یرنا از سازمان پزشکی قانونی، از این شمار کشته شده بر اثر حوادث ناشی از کار، 347 تن مرد و 3 تن زن بودند. آمار تلفات حوادث کار در این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته 1.1 درصد کاهش یافته است.

در این مدت بیشتر تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که این علت 41.7 درصد از کل تلفات با آمار 146 تن را در برمی گیرد.

بر اساس این گزارش، پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با 24.9 درصد از کل تلفات، برق گرفتگی با 13.1، کمبود اکسیژن با 4.6، سوختگی با 3.1 و سایر دلایل با 12.6 در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ در حوادث کار قرار دارند.

  • تهران دارای بیشترین تلفات حوادث کار

همچنین در این مدت استان‌های تهران با 53، خراسان رضوی با 30، اصفهان با 28 و فارس با 24 بیشترین آمار تلفات را در برمی‌گیرند، این در حالی است که شمار تلفات حوادث کار در سایر استان‌ها کمتر از 20 تن و در تعداد قابل توجهی از آنها کمتر از 10 تن بوده است.

این گزارش می‌افزاید، در بهار امسال 6هزار و 555 تن نیز در حوادث کار مصدوم شدند و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.3 درصد کمتر شده است.

در سال گذشته(1394) یکهزار و 494 تن در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن(1393) با آمار تلفات حوادث کار یکهزار و 891 تن بود، 21 درصد کاهش داشت.

براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار به حوادثی گفته می‌شود که حین انجام وظیفه و یا به سبب انجام وظیفه رخ دهند.

با بررسی آمارهای انتشار یافته در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می‌تواند بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

کد خبر 341295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha