دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

۱۳۰ سال پس از آنکه ونسان ون‌گوگ گوش خود را در پاریس از بدنش جدا کرد و آن را به کسی هدیه داد، گیرنده مرموز این هدیه عجیب شناسایی و معرفی شد.

نقاشی

به گزارش همشهري، واقعه سهمگين جدا شدن گوش نقاش مشهور هلندي روز 23دسامبر 1888در پايتخت فرانسه اتفاق افتاد و تازه هفته گذشته بود كه پس از انتشار كتاب «گوش ون‌گوگ: داستان واقعي»، نام زني جوان به‌عنوان دريافت‌كننده آن فاش شد. اين زن گابريله برلاتير نام دارد و برنادت مرفي، نويسنده كتاب گرچه بر سر قول خود به بازماندگان او مبني بر فاش نكردن هويتش ماند اما گزارشگران آرت نيوزپيپر با جست‌وجو در منابع انستيتو پاستور پاريس، هويت زن را يافتند.

مارتين بيلي كه سال گذشته كتابي درباره دوران حضور ون‌گوگ در منطقه پروانس فرانسه منتشر كرده، در نسخه بين‌المللي آرت نيوزپيپر نوشت: «تا امروز همه فكر مي‌كردند گيرنده گوش ون‌گوگ يكي از همان زن‌هاي معمولي اطراف زندگي او بوده است اما فاش شدن هويت اين زن، پرده از رازهاي يك اتفاق هولناك برمي‌دارد؛

ماجرايي كه در آن نقاش مشهور تقريبا كل يكي از گوش‌هاي خود را از بدنش جدا كرد و آن را به زني مرموز هديه داد.» براساس آنچه در كتاب مرفي آمده، گابريله اوايل 1888مورد حمله يك سگ قرار مي‌گيرد و براي درمان بيماري هاري در انستيتو پاستور پاريس بستري مي‌شود. برلاتير كه دختر يك مزرعه‌دار در نزديكي‌هاي پروانس بوده، براي تزريق واكسن تازه ضد‌هاري به پاريس مي‌رود و آن واكسن جان او را نجات مي‌دهد. با اين حال، هزينه‌هاي درمان خانواده برلاتير را به‌شدت بدهكار مي‌كند و گابريله ناچار مي‌شود در خانه‌هاي بدنام به‌عنوان پيشخدمت كار كند.

اين دختر جوان البته بعدها ازدواج كرد و خوشبخت شد اما داستان مواجهه‌اش با نقاش مشهور و گرفتن گوش بريده او تا سال‌ها در هاله‌اي از ابهام بود. حدود 80سال پيش كارشناسان موفق شده بودند نام مستعار گيرنده گوش ون‌گوگ را پيدا كنند و حالا تقريبا 130سال پس از آن ماجرا، هويت واقعي آن زن جوان مشخص شده است.

هر چند هنوز معلوم نيست چه‌كسي رابط ون‌گوگ با گابريله بوده و كشف جزئيات ديگر اين حادثه، نياز به گذر زمان دارد. ون‌گوگ پس از متحمل شدن يك فشار سنگين ذهني، گوش خود را از بدنش جدا كرد اما پليس روز بعد او را يافت و به بيمارستان رساند. هر چند زندگي مرموز نقاش مشهور كمتر از 2سال ديگر پس از آن حادثه ادامه يافت و ون‌گوگ در تابستان 1890در 37سالگي با شليگ گلوله به قلبش، به عمر كوتاه خود پايان داد.

کد خبر 341175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha