جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

سر مایکل کین، بازیگر ۸۳ ساله انگلیسی تصمیم گرفت پس از حدود ۶۰ سال و به لطف حمله‌های تروریسی عوامل داعش نام رسمی و شناسنامه‌ای خود را به مایکل کین تغییر بدهد.

سینما

به گزارش همشهري، بازيگر افسانه‌اي كه در 1986براي بازي در «هانا و خواهرانش» وودي آلن برنده جايزه اسكار نقش مكمل شد، موريس جوزف ميكل‌وايت نام دارد. كين كه با فجايع تروريستي اخير طرفداران داعش در اروپا در چند فرودگاه به مشكل خورده بود، نام رسمي خود را به مايكل كين تبديل كرد. او در اين‌باره گفت: «نيروهاي امنيتي فرودگاه همه من را به نام مايكل كين مي‌شناسند اما وقتي اوراق شناسايي‌ام را تحويل آنها مي‌دهم، حداقل بايد يك ساعت منتظر تأييد هويتم بمانم. به همين دليل شد كه اسمم را براي هميشه عوض كردم.»

كين نخستين‌بار با نام هنري مايكل اسكات در ساسكس روي صحنه تئاتر رفت اما براي حضور در تئاتر لندن يك مشكل بزرگ داشت؛ اينكه يك بازيگر ديگر زودتر با همين نام آنجا بازي مي‌كرد. موريس جوان در انتخابي عجولانه و از سر ناچاري، نام هنري مايكل كين را با الهام از فيلم سينمايي «شورش كين» همفري بوگارت براي خود برگزيد و از 1954با اين نام در سراسر دنيا شناخته مي‌شد.

او اين تجربه عجيب و غريب را چنين روايت كرده است: «درست مقابل سينما اودئون لندن با مدير برنامه‌هايم تماس گرفتم و وقتي از من خواست هر چه زودتر به جاي مايكل اسكات يك نام ديگر انتخاب كنم، چشمم به پوستر فيلم شورش كين افتاد. چهره بازيگر محبوبم يعني همفري بوگارت را روي پوستر ديدم و اين شد كه مايكل كين را به‌عنوان نام هنري خودم انتخاب كردم.» اين ماجرا در اواسط دهه 1950اتفاق افتاد.

كين كه پيش‌تر اعلام كرده بود پس از بازي در تريلر «اكنون مرا مي‌بيني2» از دنياي سينما كناره‌گيري مي‌كند، به‌تازگي قرارداد بازي در كمدي آمريكايي «كودتا» را امضا كرده است. او قرار است در اين پروژه به نقش ژنرال ديكتاتور؛ آنتون وينست ظاهر شود كه با شورش مردم سقوط مي‌كند و بركنار مي‌شود.

مايكل كين با داشتن 115فيلم در كارنامه، يكي از 2بازيگري است كه از دهه 1960تا دهه 2000حداقل يك‌بار نامزد دريافت جايزه اسكار بازيگري شده است. جك نيكلسن هم همراه كين همين افتخار را تكرار كرده و سر لارنس اوليويه از 1939تا 1978در 5دهه مختلف نامزد اسكار بود.

کد خبر 340767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha