همشهری‌آنلاین: سریال معمای شاه در سی و دومین قسمت خود روایتگر کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و نقش شعبان جعفری و هوادارانش در این رخداد خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سریال معمای شاه، در قسمت پیشین این سریال ماجرای کودتای 25 مرداد که به شکست انجامیده و منجر به فرار شاه از ایران شد به تصویر کشیده شد.

حالا در ادامه این قسمت حضور محمد رضا پهلوی در کشور ایتالیا پیش و پس از پیروزی کودتای 28 مرداد و همچنین جریان شکل‌گیری کودتای 28 مرداد، حضور اراذل و اوباش در خیابان‌ها و نقش آن‌ها در شکست نهضت مردمی ملی شدن صنعت نفت به تصویر کشیده می‌شود.

پرداختن به جزئیاتی همچون نقش امریکا در این کودتا، روابط میان دکترمحمد مصدق و کاشانی، نطق دکتر فاطمی در حمایت از دولت مصدق،نقش شعبان جعفری و اراذل در پیروزی کودتا و... به تصویر کشیده خواهد شد.

این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» ساخته شده و 80 بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

معمای شاه به‌ مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

ساعت اصلی پخش این اثر تاریخی جمعه‌ها ساعت ۲۲ به صورت همزمان از شبکه‌های یک سیما و HD است. بینندگانی که امکان تماشای سریال در این ساعت را ندارند، می‌توانند با چند ساعت تأخیر، ساعت ۱/۳۰ بامداد روز شنبه این اثر را تماشا کنند. معمای شاه روز شنبه هر هفته ساعت ۹/۳۰ و ۱۴/۴۰ تکرار خواهد داشت.

کد خبر 340682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha