سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن مدیریت مصرف انرژی در راستای کاهش مصرف برق و دورزدن خاموشی کمپینی را تشکیل داده که در آن هر خانوار تنها با صرفه‌جویی ۱۰۰ وات ساعت برق می‌تواند نقش موثری در بحران خاموشی باشد.

سعید مهذب ترابی - رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی - در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت فرهنگ صرفه‌جویی مصرف انرژی، گفت: براساس آمار هر خانوار در طول شبانه‌روز ۱۵ مرتبه در یخچال را باز و بسته می‌کند که اگر این دفعات را به ۱۰ مرتبه کاهش دهد به راحتی می‌تواند ۱۰۰ وات ساعت برق را صرفه‌جویی کند.

به گفته وی، یکی از وسایل دیگری که به شدت جزو خورنده‌های انرژی به حساب می‌آید کولرهای گازی است، لذا با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه‌ی روند صعودی مصرف برق لازم است که استفاده از این دستگاه به صورت مدیریت شده باشد.

رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کشور و روند رشد بار تنها راه چاره صرفه‌جویی است، اظهار کرد: این انتظار تنها از مردم نمی‌رود که در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشد، چرا که باید رفتار سازمان‌ها و اداره‌های دولتی نیز به گونه‌ای باشد که صرفه‌جویی افزایش یابد.

مهذب ترابی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط امکان خاموشی در کشور وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان این مساله را پیش‌بینی کرد، اما باید گفت که اگر سرمایه‌گذاری در ارتقای تولید و ایجاد فرهنگ صرفه‌جویی همسو با یکدیگر حرکت نکند قطعا مصرف در این میدان برنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مهم‌ترین کلید حل بحران خاموشی صرفه‌جویی در مصرف برق است، بیان کرد: اگر تمام خانوار ایرانی به کمپین کاهش مصرف برق بپیوندند قطعا هیچ مشکلی در حوزه برق نخواهیم داشت.

کد خبر 340436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha