همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : هر گونه تحرک از یگان های بیگانه در دریا و ساحل از نگاه نیروی دریایی راهبردی پنهان نمی ماند و ما همه اینها را زیر کنترل و رصد داریم.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا؛ امیردریادار حبیب الله سیاری دوشنبه در مراسم استقبال از ناو گروه چهلم و یکم و اعزام ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ماموریت آب های آزاد و بین المللی دوردست افزود : معنی رصد تمام تحرک ها این است که آمادگی داریم هرجایی و در برابر هرگونه تهدیدی درعرصه دریاهای منطقه مقابله کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمن را به خوبی می شناسیم و تمام تحرک هایش را رصد و کنترل می کنیم ونیروی دریایی به صورت مستمر تا مدار 10 درجه حضور دارد و تمام تحرک های کشور های فرامنطقه را رصد کرده و دارای تسلط اطلاعاتی و عملیاتی است.

بنا به اظهار امیردریا دار سیاری ، از زمان آغاز اعزام ناوگره های نداجا تا کنون 41 ناوگروه به ماموریت آب های آزاد و بین المللی اعزام شده اند که موفقیت مامویت های محوله را پشت سر گذرانده اند.

وی ، هدف از حضوردر دریاهای دور دست نشان دادن توانمندی نیروی دریای راهبردی بوده و لازمه نیروی دریایی راهبردی بودن حضور در دریاهای آزاد جهان دانست وخاطرنشان کرد: دیگران باور نمی کردند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتواند در این عرصه حضور مستمر داشته باشد که امروز این را به عینه مشاهده می کنند.

امیر دریادار سیاری اشاره کرد: حضور در آب های آزاد جهان که بسیاری از کشورهای جهان در آن حضور دارند بسیار حایر اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاه مناسب و رفیعی در این عرصه دارد.

وی ، ارسال پیام صلح و دوستی به کشور های منطقه ، مبارزه با ایران هراسی ، نشان دادن جایگاه جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها ،حضور مستمر در آب های دور دست ، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، به اهتزاز درآوردن پرچم کشور درآب های آزاد وبین کشورهایی که در منطقه حضور دارند ، تسلط اطلاعاتی و رصد کلیه تحرک های کشور های منطقه ای و فرامنطقه ای در شمال اقیانوس هند به ویژه خلیج عدن و باب المندب که دزدی دریایی درآنجا مطرح است نیز از جمله اهداف این مامویت ها به آب های دوردست عنوان کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ناوگره چهل و یکم به دلیل وضعیت نامساعدی جوی و وزش بادهای مونسون و تلاطم دریا شرایط ویژه ای را در مدت ماموریت خود پشت سرگذاشته است.

سیاری یادآور شد: این ناوگرو با افزون بر 150 مورد شناسایی مثبت همه تحرک های همه کشور های منطقه را رصد کرده و 350 مورد شناسایی دیگری داشته است.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: ناوگرو چهل یکم به خوبی خطوط مواصلاتی را کنترل و امنیت را برقرار کرده و چهار یا پنج مورد نیز درگیری موفقیت آمیز با دزدان دریایی داشته است و توانسته همه کشتی ها را با موفقیت عبور دهد.

وی افزود: امید می رود ناوگروه چهل دوم که امروز دوشنبه اعزام ماموریت می شود بتواند همه وظایف محوله به ویژه تسلط اطلاعاتی در منطقه ، رصد کردن تمام تحرک ها و تامین امنیت خطوط مواصلاتی را به خوبی انجام دهد.

کد خبر 340361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha