همشهری آنلاین: براساس ارزیابی صورت گرفته ۷۶ درصد خودروهای سواری تولیدی در خردادماه امسال در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

Car

به گزارش ایسنا، براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خرداد‌ماه امسال معادل ۸۴ هزار و ۹۲۴ دستگاه خودروی سبک (سواری و وانت) تولید شده که ۹۱ درصد آن مربوط به خودروهای سواری بوده است.

در میان خودروهای سواری تولیدی در خرداد‌ماه، معادل ۷۶ درصد این محصولات (۵۸ هزار و ۶۳۴ دستگاه) تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده و در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

۱۷ درصد (۱۳ هزار و ۱۷ دستگاه) این محصولات نیز تنها دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند و تنها هفت درصد (۵۵۹۲ دستگاه) خودروهای سواری تولیدی در خرداد‌ماه توانسته‌اند سه ستاره کیفی را کسب کنند.

نکته قابل توجه این است که هیچ‌ کدام از خودروهای سواری تولیدی نتوانسته‌اند چهار و پنج ستاره کیفی را کسب کنند. در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت می‌گیرد. در این مدل یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

کد خبر 340292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha