همشهری‌‌آنلاین: سعید فرج‌پوری، آهنگساز و نوازنده برجسته کمانچه به همراه سالار عقیلی برخی از کارهای تازه‌اش را با گروهی از نوازندگان جوان در تور کنسرت شهریورماه خود را در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهد کرد.

 سعید فرج‌پوری ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت:پیش از این کنسرت‌های ما در قالب گروه دستان برگزار می‌شد، اما این بار به جمع‌بندی رسیدم که از برخی از جوانان با استعدادی که در ایران هستند برای این کنسرت استفاده کنم که با توجه به تجربه همکاری‌های گذشته‌ای که با آقای سالار عقیلی داشتم و نیز تور کنسرت دور آمریکا و کانادا همکاری با ایشان و گروه یادشده تجربه مناسب‌تری بود که امیدواریم بتواند رضایت مخاطبان ایرانی را فراهم کند.

فرج‌پوری پیش از این آلبوم دریای بی‌پایان را با همکاری گروه دستان و نیز آهنگسازی‌آثاری از خودش با صدای سالار عقیلی منتشر کرده بود که از جمله آثار موفق در موسیقی سنتی در چند سال اخیر به شمار می‌رود.

 بر اساس این گزارش در تور کنسرت‌های شهریور ماه امسال سعید فرج‌پوری و سالار عقیلی، در بخش اول قطعاتی جدید به همراه تصانیف و قطعاتی در دستگاه همایون و آواز افشاری بر روی آثار شاعرانی چون شهریار، سایه، مولانا و محمد علی بهمنی و در بخش دوم آثاری از قدما اجرا می‌شود.

فرج‌پوری قرار بود به همراه استاد شجریان در کنسرت اویل بهار امسال شرکت کنند که به دلیل وضعیت جسمی استاد شجریان این کنسرت برگزار نشد.
 در اجراهای پیش رو آهنگسازی و سرپرستی گروه را «سعید فرجپوری» برعهده دارد و نوازندگانی چون آزاد میرزا پور (تار)،‌ فردین لاهور پور (نی)،‌ حریر شریعت زاده (دف)،‌ صابر سوری (بربط)،‌ شهاب تربتی (تنبک)‌ و اسکندری (تار باس) سالار عقیلی را همراهی خواهند کرد.

این تور کنسرت شهریور امسال توسط موسسه ققنوس در برج میلاد تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

فرج‌پوری که چندسالی است در ایران کنسرتی برگزار نکرده است، به همراه  سالار عقیلی، به تازگی تور «میخانه‌ی خاموش» را در خارج از کشور به اجرا درآورد که در آن نوازندگانی چون حسین بهروزی‌نیا (بربت)، حریر شریعت‌زاده (دف) هامین هنری (تنبک) نواختند. کنسرت آلبوم «میخانه خاموش» در سه بخش اجرا شد.

کد خبر 340280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha