یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش خسارت ناشی از آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه را سنگین توصیف کرد و گفت: حدود ۶۲ هکتار از پارک ملی کرخه در شمال استان خوزستان در آتش سوخت.

۶۲ هکتار از پارک ملی کرخه در آتش سوخت

به گزارش ايرنا، آتش‌سوزی پنجشنبه گذشته در بخشی از جنگل و بیشه کرخه در اطراف روستاهای بیت جوحی و شن‌ریز بخش شاوور شهرستان شوش گزارش شد.

این آتش‌سوزی با تلاش مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش بامداد جمعه مهار اما به دلیل وزش باد و سخت گذر بودن منطقه آتش دوباره شعله‌ور شد.

فیروز حاجی کلی زمان مهار این آتش‌سوزی را بامداد شنبه در منطقه حفاظت شده کرخه عنوان کرد و افزود: برآورد اولیه حاکیست سه هزار اصله درخت، یک هزار و 500 اصله نهال از نوع گز و پده همچنین یک هزار بوته و انواع رستنی در سطحی معادل 62 هکتار در آتش سوخته است.

وی خسارت ریالی وارده ناشی از این آتش‌سوزی به منطقه حفاظت شده کرخه را افزون بر 6 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دلیل این آتش‌سوزی در دست بررسی است اما گرما و خشکی هوا در این آتش‌سوزی و گسترش آن نقش داشته ضمن این که احتمال وقوع این آتش‌سوزی از سوی دامداران محلی در دست بررسی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش با تقدیر از کمک اهالی محلی، دامداران و کشاورزان در کنار دستگاه‌های اجرایی افزود: شخص فرماندار به عنوان رئیس مدیریت بحران شوش و نیز بخشداران مرکزی و شاوور، ماموران محیط زیست شهرهای شوش، دزفول و اندیمشک، آتش‌نشانی شهرهای شوش، شاوور و الوان و نیز ماموران اداره راه و شهرسازی شوش در مهار این آتش‌سوزی به صورت شبانه‌روزی مشارکت داشتند.

حاجی کلی اظهار کرد: علاوه بر اهالی محلی 70 نفر از ماموران محیط زیست و سایر دستگاه‌ها در مهار این آتش‌سوزی نقش داشتند.

پارک ملی کرخه (منطقه حفاظت شده کرخه) به مساحت حدود 200 هکتار محل زیست گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از جمله گوزن زرد ایرانی است.

کد خبر 340214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha