همشهری آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه با تروریستی خواندن ماهیت حادثه «نیس» ضمن تمدید حالت فوق العاده امنیتی برای سه ماه دیگر از تشدید حملات فرانسه علیه داعش در سوریه و عراق خبر داد.

حمله کامیون به مردم در فرانسه

مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در اولین واکنش به حادثه شومی که شب گذشته شهر «نیس» فرانسه را در ترس و حیرت فرو برد، خطاب به مردم کشورش از تمدید حالت امنیتی فوق العاده در سراسر فرانسه برای سه ماه دیگر خبر داد.

وی از حادثه دیشب به عنوان یک عمل تروریستی یاد کرده و قول مساعد داد که در هفته آینده فرمانی را برای تمدید حالت اضطراری امضا کند.

لازم به ذکر است که در حادثه دیشب در شهر نیس مردی ۳۱ ساله که گفته می شود تونسی تبار است با راندن کامیون در مصافتی حدود دو کیلومتر در امتداد ساحل و در میان جمعیتی که برای تماشای مراسم آتش بازی جشن ملی فرانسه گرد آمده بودند، شمار زیادی را کشته و زخمی کرد. همچنین گفته می شود وی پیش از کشته شدن به دست پلیس فرانسه به روی مردم آتش گشود.

طبق آخرین اعلام وزارت کشور فرانسه، شمار کشته شدگان تا این لحظه به ۸۴ نفر رسیده و حال ۱۸ نفر از ۱۳۰ زخمی شده این ماجرا نیز وخیم گزارش می شود.

همزمان، پلیس با یک فرد مظنون به انجام حمله تروریستی که در نزدیکی محل حادثه در یک رستوران پناه گرفته بود، درگیر شد و وی را به ضرب گلوله از پا درآورد.

از سوی دیگر،آتش سوزی یک کامیون حمل مواد آتش بازی در کنار برج «ایفل» در شهر «پاریس» نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

فاجعه اخیر به فاصله هشت ماه از زمان حمله تروریستی پاریس که در آن ۱۳۰ نفر جان باختند، انجام گرفت. اگر چه این حمله گروهی نبوده است احتمال وابستگی فرد ضارب به گروه تروریستی داعش وجود دارد. از همین رو، اولاند ضمن تمدید حالت فوق العادع امنیتی تاکید کرد که فرانسه بر شدت حملات هوایی خود علیه داعش در سوریه و عراق می افزاید.

کد خبر 339974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha