سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج مطالعه‌ای علمی نشان می‌دهد کودکانی که به مکیدن انگشت شست یا جویدن ناخن دست خود عادت دارند، کمتر با خطر ابتلا به آلرژی مواجه هستند.

کودک

براساس گزارش BBC، محققان دانشگاه اوتاگو مي‌گويند اين نتيجه‌گيري بر فرضیه نظافت استوار است که براساس آن قرار گرفتن در معرض برخي از میکروب‌ها باعث تقويت سیستم ایمنی بدن مي‌شود.

مطالعه روي هزار داوطلب 5-32 ساله در نيوزيلند نشان داده‌بود كه ظاهرا دو عادت ناخن جویدن و مکیدن انگشت شست مانع بروز برخي از آلرژي‌ها مي‌شوند كه البته آسم یا تب یونجه جزو اين موارد به شمار نمي‌روند.

محققان عادت به مکیدن انگشت شست و جویدن ناخن را در سنین پنج، هفت، 9 و 11 سالگی ثبت كرده و مورد بررسي قرار دادند و پس از آن در سنين 13 و 32 سالگي میزان ابتلاي اين افراد به آلرژی‌هاي مختلف بررسي شد.

براساس نتايج به دست آمده از ميان افراد مورد بررسي حدود یک سوم در دوران كودكي به مكيدن انگشت شست خود عادت داشتند و ابتلا به آلرژي در همین افراد در سن 13 سالگی بسيار كمتر از ديگران بود. به گفته محققان احتمال ابتلا به آلرژي دراثر تماس با گرد و خاک خانگی یا سگ و گربه خانگی در حدود یک سوم کمتر از کودکانی بود که اين عادت را نداشتند.

دانشمندان دريافته‌اند اين ايمني در برابر آلرژي ظاهرا تا دوران بزرگسالي نيز ادامه دارد و مي‌گويند اگرچه به تشويق اين نوع از رفتار در كودكان توصيه نمي‌شود،‌اما ظاهرا اين عادت‌ها از جنبه‌هاي مثبت و غيرقابل انكاري نيز برخوردارند.

کد خبر 339751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha