همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در این جلسه تاکید شد که مواردی از قبیل مرحوم دادمان و طالب زاده را نیز در دست بررسی داریم و کلیه اسناد و مدارک پزشکی آنها در حال رسیدگی است.

به گزارش ايسنا، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه سه شنبه-22 تير- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: در این جلسه بعد از بحث در مورد مسائل جاری قرار شد  بیانیه ای مبنی بر محکومیت اقدام فرانسه در ارتباط با قرار دادن امکانات و فضا به سازمان تروریستی منافقین از طرف کمیسیون صادر شود.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه با بررسی شرایط شرق کشور و نقشی که پاکستان می تواند در تامین امنیت منطقه ایجاد کند، بنابر این گردید جلسه ای ویژه جهت بررسی موضوع در کمیسیون با حضور مسئولان ذی ربط تشکیل شود.

نقوی حسینی در توضیح موارد مطرح شده با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برای  بررسی پدیده بیوتروریسم، گفت: در این جلسه سردار جلالی تأکید کرد که بیوتروریسم یکی از ابعاد تهدیدات زیستی محسوب می شود که با دستکاری انسان عملیاتی می شود و به یک سلاح تبدیل می شود. سلاح بیولوژیک در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد. سلاح بیولوژیکی هدفمند به کار گرفته می شود و مسئولان و شخصیت ها هدف قرار می گیرند، بدون اینکه کسی مسئولیت آن را بپذیرد و یا ممکن است در بُعد وسیع از آن بهره گیری شود و به جنگ بیولوژیک تبدیل شود.

نقوی حسینی افزود: طبق گفته سردار جلالی، نکته مهم این است که در تشخیص بیوتروریست، قدرت تشخیص آزمایشگاهی کشور مهم است و  دشمن آن را اعلام نمی کند. بنابراین حفاظت بیوتروریسم ضرورت اجتناب ناپذیر است به ویژه برای مدیران ارشد و مسئولان نظام که همیشه در معرض تهدید قرار دارند. کلیه مدیران و مسئولان باید مراقب باشند و نظارت ایمنی و حفاظت بیوتروریسم را رعایت کنند.

به گفته‌ وی، سردار جلالی در این جلسه  گفت: مواردی از قبیل مرحوم دادمان و طالب زاده را نیز در دست بررسی داریم و کلیه اسناد و مدارک پزشکی آنها را تحت بررسی داریم تا به نتایج قطعی برسیم.

نقوی حسینی  در پایان گفت که سردار جلالی توصیه‌های مهمی را داشتند به ویژه ضرورت تبیین موضوع بیوتروریسم و رعایت نکات حفاظت بیوتروریسم از طرف مسئولان و مدیران ارشد که مورد هدف هستند.

کد خبر 339726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha