دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری دو - احسان عابدی: بین تازه‌های نشر در حوزه عفاف و حجاب، کتاب «از گشت ارشاد تا چادر المیرا» را باید جدی‌تر گرفت.

از گشت ارشاد تا چادر المیرا

اين كتاب حاصل خلاقيت نويسنده در انتخاب قالب طرح موضوع حجاب و عفاف است كه به‌صورت داستان‌گونه و در قالب مناظره موافقان و مخالفان به طرح و رفع شبهات مختلف پيرامون مسئله حجاب مي‌پردازد.

كتاب از گشت ارشاد تا چادر الميرا مناظره چند دانشجوي جامعه‌شناسي درباره حجاب است كه طي آن به‌صورت آزادانه قوي‌ترين شبهات پيرامون اين امر شرعي و اخلاقي مطرح شده و به‌گونه‌اي كاملا منطقي و استدلالي به آنها پاسخ داده مي‌شود. اگرچه نمي‌توان عنوان داستان را براي اين كتاب درنظر گرفت، پرداختن خارج از قالب تكراري و بعضا كليشه‌اي ديگر كتاب‌ها به تبيين ضرورت عفاف و حجاب، ويژگي ممتاز كتاب «ابوالفضل اقبالي» است كه مي‌تواند مورد استقبال جوانان قرار بگيرد.

شايد تقريبا شبهه و سؤالي درباره رعايت حجاب در جامعه اسلامي نباشد كه در اين كتاب مطرح نشده باشد. حتي نويسنده با هنر خود، شبهات را با همان لحن مخالفان حجاب نوشته تا از كليشه‌ها دور شود و البته پاسخ‌هاي منطقي موافقان نيز با تدبر و تفكر انتخاب شده است. ويژگي ديگر كتاب اين است كه در انتها از زبان دانشجويان به دلايل بي‌حجابي در جامعه و راهكارهايي براي رفع اين معضل نيز اشاره شده است.

کد خبر 339595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha