همشهری آنلاین: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ویژه‌برنامه روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) روز ششم ذی‌القعده (نوزدهم مرداد) همزمان با دهه کرامت، در ۱۰ هزار مسجد کشور برگزار می‌شود.

شاهچراغ

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، افزود: همچنین این ویژه‌برنامه‌ها در آستان‌های مقدس حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و عبدالعظیم حسنی (ع) و سایر مامزادگان به ویژه امامزادگان محوری استان‌ها در روز و شب ششم ذی‌القعده برگزار می‌شود.

مسئول شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور اظهار کرد: به همین مناسبت نیز دست کم 50 هزار مراسم و برنامه از سوی مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های بسیج و مراکز آموزشی و اداری و همچنين برنامه‌هایی از جمله راه‌اندازی مجموعه‌های فرهنگی نوبنیاد از جمله کانون‌های فرهنگی مساجد و کتابخانه‌های مساجد که مزین به نام حضرت احمدبن موسی (ع) در کشور اجرا می‌شود.

ارباب سلیمانی اضافه کرد: برگزاری مسابقه‌های متنوع فرهنگی، قرائت زیارتنامه حضرت شاهچراغ (ع) در بیش از 10 هزار مسجد منتخب در کشور، تولید و پخش برنامه‌های زنده از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و برگزاری همایش‌های تخصصی با موضوع شناخت ابعاد مختلف شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) در روز و شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) از جمله برنامه‌هایی است که برای این مناسبت پیش‌بینی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تولید آثار هنری از جمله سرود توسط گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، برگزاری شب شعر در استان‌ها، برگزاری اجتماعات کانونی در استان‌ها با عنوان میثاق با ولایت در تبعیت از سیره حضرت شاهچراغ (ع) بخش دیگری از برنامه‌هایی است که برای این مناسبت فرخنده تدارک دیده شده است.

ارباب سلیمانی بیان کرد: برگزاری جشن‌های محلی در محلات مناطق مختلف کشور از جمله 354 محله شهر تهران و توزیع بروشورهای مرتبط با سیره حضرت شاهچراغ (ع) در مراکز اقامتی سازمان میراث فرهنگی کشور از دیگر برنامه‌هایی است که برای بزرگداشت این امامزاده عظیم‌الشان در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دهه کرامت، دهه تجدید بیعت با امامت و ولایت، بزرگداشت سفیران الهی در ایران اسلامی و ترویج و توسعه فرهنگ خاندان رسالت است و از این رو همه مردم باید در این دهه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: شورای هماهنگی دهه کرامت از سال 88 با هدف هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌ها در برگزاری دهه کرامت در کشور فعال شد و امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که آثار و برکات آن تمام کشور را در بر گرفته است.

کد خبر 339538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha