همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: دیوان محاسبات کشور وضعیت پرداختی‌ها در وزارت بهداشت را تایید و اعلام کرد که هیچ مورد اضافه پرداختی در این وزارتخانه وجود نداشته است.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی، در حاشیه همایش ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران به پرسش‌های خبرنگاران در باره پرداخت‌ها در وزارت بهداشت پاسخ داد.

وی گفت: مطمئن بودیم که پرداختی‌ها در وزارت بهداشت قانونی و نظارت‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود و اکنون دیوان‌‌محاسبات کشور  این موضوع را تایید کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته در وزارت بهداشت موضوع کارانه و حق العلاج با پرداخت حقوق متفاوت است حقوق کارکنان وزارت بهداشت مانند همه دستگاه‌های دولتی است و به عنوان مثال حقوق یک جراح مرد در ابتدای خدمت دو میلیون و ششصد هزار تومان است که پس از سی سال خدمت به هشت میلیون تومان می‌رسد.

وی اضافه کرد : کارانه پزشکان بر اساس قانون خودگردانی بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود که از 22 سال پیش در حال اجراست و پزشکان بر اساس حق العلاج و رقمی که برای بیمارستان درآمد ایجاد می‌کند کارانه دریافت می‌کنند.

هاشمی گفت: این روال در دولت یازدهم نیز ادامه دارد و البته در این دولت مالیات پزشکان افزایش یافته است.

  • با فرهنگ شفاف سازی موافق هستیم

وزیر بهداشت اضافه کرد: با فرهنگ شفاف سازی موافق هستیم و باید معلوم شود که هر کس از کجا آورده است اما از ابزار افشاگری نباید استفاده کنیم مگر حکم قانون و دستگاه قضایی، اگر دستگاه قضایی اجازه داد حق داریم افشاگری کنیم.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در باره پرونده پزشکی کیارستمی گفت: با درخواست وزارت بهداشت پرونده پزشکی مرحوم عباس کیا رستمی در سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود و این سازمان برای بررسی این پرونده ورود پیدا کرده است.

وی گفت: از خانواده مرحوم کیارستمی خواسته ایم که در جلسات رسیدگی شرکت کند وزارت بهداشت نیز در رسیدگی به این پرونده حضور جدی خواهد داشت.

کد خبر 339497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha