همشهری آنلاین: پنجمین همایش ملی و بین‌المللی اشتغال و مهارت‌آموزی ششم مرداد سال جاری با حضور کارشناسان و پژوهشگران خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

Occupation

به گزارش ایسنا، حسن عزیزی - سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی حرفه‌ای کشور - در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در راستای نام‌گذاری ششم مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و مهم‌ترین محورهای آن تضمین کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گسترش فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ‌اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عصر IT و ICT و اهمیت مشاوره و هدایت آموزشی در ایجاد فرصتهای شغلی است.

وی در ادامه به آمار مراکز فنی و حرفه‌ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۶۹۸ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور فعال بوده و تعداد ۵۹۶۱ کارگاه مشغول به فعالیت بوده‌اند. همچنین ۱۰۸۹ مرکز آموزشی در زندان‌ها و ۱۰۶۴ مرکز آموزشی در پادگان‌ها مستقر بوده و ۷۹۱۶ نفر مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه‌ای داریم.

عزیزی افزود: سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی ما آموزش دیده‌اند و در بخش آموزشگاه‌های آزاد نیز ۹۸۹۵ آموزشگاه نیز مربوط به بانوان و ۱۳۹۶ مربوط به آقایان به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند.

وی تعداد حرفه‌های آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را ۱۱۱۰ حرفه ذکر کرد و گفت: عمده رشته‌های آموزشگاه‌های آزاد، خدماتی است و این رشته‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین ندارند در حالی که رشته‌های آموزشگاه‌های دولتی فنی و مهارتی، سنگین است.

به گفته سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تمام فعالیتهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوط به اشتغال و بهره‌وری نیرو کار است و نگاهی که دولت تدبیر امید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد نگاهی توسعه‌ای مبتنی بر تدوین استانداردهای نوین و تعاملات بین‌المللی است.

کد خبر 339485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha