همشهری آنلاین: تیم کشتی فرنگی کشورمان در روزهای اول و دوم رقابت‌ها صاحب سه مدال طلا و یک نقره، و تیم آزاد نیز صاحب سه مدال طلا شد.

Wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني نوجوانان آسيا روزهاي 17 تا 20 تيرماه در شهر تايچونگ كشور چين تايپه (تايوان) برگزار مي‌شود.

در مسابقات روز نخست كه در اوزان 42، 46 و 50 كيلوگرم کشتی فرنگی و اوزان 85 و 100 کیلوگرم کشتی آزاد برگزار شد، تمامی کشتی‌گیران کشورمان با پیروزی مقابل رقبای خود به مدال طلا رسيدند.

در وزن 42 کیلوگرم کشتی فرنگی، امید آرامی در دور اول گوراو از هند را با حساب 8-0 شکست داد و در دوم مقابل نورتازین کریم بردی الو از قرقیزستان 9-0 پیروز شد. کشتی‌گیر کشورمان در مرحله نیمه نهایی اسانچول جو از کره شمالی را 7- 0 مغلوب کرد و به فینال راه یافت. آرامی در کشتی فینال نيز با نتیجه 2-0 مقابل روهان پراکاش از هند به برتری رسید و مدال طلا را به گردن آویخت. اختیور بوتیروف از ازبکستان و سانچول جو از کره شمالی به مدال برنز مشترك دست یافتند.

در وزن 46 کیلوگرم کشتی فرنگی، محمد مهرابی پس از استراحت در دور نخست، مقابل جویی یانگ کایو از چین تایپه به برتری 8-0 دست یافت و در دور بعد موفق شد زیلونگ سیونگ از چین را 10- 3 شکست دهد و به فینال راه پیدا کند. محمد مهرابی در مسابقه نهایی با نتيجه 3- 0 مقابل اربک ارگاشیف از ازبکستان به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. مدال‌های برنز این وزن نصیب زیلونگ سیونگ از چین و خلیس رژابوف از قزاقستان شد.

در وزن 50 کیلوگرم کشتی فرنگی، محمد حسینوند در دور نخست مقابل سوجیاهو از چین با حساب 10- 4 پیروز شد و در دور دوم مقابل یرناز تلزانولی از قزاقستان با نتیجه 12- 4 به برتری رسید و در مرحله نیمه پایانی ویجای از هند را 10- 3 مغلوب کرد و به دیدار نهایی راه یافت. کشتی گیر کشورمان در کشتی فینال با حساب 10- 5 آکیل بیک کوتوبیک را شکست داد و قهرمان شد. یراسیل نوربسینوف از قزاقستان و ویجای از هندوستان در اين وزن بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

در وزن 85 کیلوگرم کشتی آزاد، سید ابوالفضل هاشمی در دور نخست مقابل لخاگوا اوچیر از مغولستان با نتیجه 9- 0 به برتری رسید و در دور دوم با حساب 8-1 تاکوما اوتسو از ژاپن را مغلوب کرد. هاشمی در کشتی نیمه نهایی مقابل ساندیپ سایون میتل از هندوستان با حساب 7- 0 به پیروزی رسید و فینالیست شد. وي در مسابقه پایانی با نتیجه 6-2 دیگر کشتی‌گیر هندی را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 100 کیلوگرم كشتي آزاد، سید مهدی هاشمی در دور نخست مقابل ویکا ویکی از هندوستان با نتیجه 2- 0 به برتری دست یافت و در دور بعد موفق شد گانباتار از مغولستان را 10- 0 شکست دهد. او در مرحله بعد نيز با حساب 10 - 0 فرخود تشیبایف از قرقیزستان را شکست داد و به فینال رسید. کشتی‌گیر سنگین وزن کشورمان در مسابقه پایانی با نتیجه 4- 2 علیشر یرگالی از قزاقستان را با شکست بدرقه کرد و صاحب گردن‌آویز طلا شد. ویکا ویکی و ناودیپ مالیک، هردو از هند صاحب مدال برنز شدند.

در مسابقات روز دوم كه در اوزان 58،54 و 63 كيلوگرم کشتی فرنگی و اوزان 69 و 76 کیلوگرم کشتی آزاد برگزار شد، در کشتی فرنگی محمدرضا مختاری در 58 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و رضا مردی در وزن 54 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.همچنین در کشتی آزاد محمدرضا مرادیانی به مدال طلا رسيد و سجاد غلامی پنجم شد.

نتایج نهایی مسابقات روز دوم به شرح ذیل است:

در وزن 54 کیلوگرم كشتي فرنگي، رضا مردی در دور اول با نتیجه 2-1 از سد پاردیپ از هند گذشت و در دور دوم با نتیجه 8- 0 و امتیاز عالی صمد بیک اورالوف از ازبکستان را مغلوب کرد و در مبارزه سوم هونگ ماک از تایلند را 9- 0 و با امتیاز عالی شکست داد و به ديدار فینال راه یافت. مردي در کشتی فینال مقابل آدلیت سیسمبایف از قزاقستان با نتیجه 1-1 کشتی را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. مدال‌های برنز این وزن نصیب پاردیب از هندوستان و زولمان ارشنبیکوف از قرقیزستان شد.

در وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی، محمدرضا مختاری در دور اول بزار عظیموف از ترکمنستان را با نتيجه 9-1مغلوب کرد و در کشتی دوم با نتيجه 6- 0 اربول باکیروف از قرقیزستان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی در برابر کونگ تان نگوین از ویتنام با نتیجه 9- 1 وضربه فنی به پیروزی رسید و فینالیست شد. مختاری در مسابقه پایانی با نتیجه 7- 5 و ضربه فنی مقابل محمدکودیر یوسپوف از ازبکستان به پیروزی رسید و مدال طلا را به گردن آویخت. در اين وزن اربول باکیروف از قرقیزستان و استانیسلاو یاروش از قزاقستان به مدال برنز دست یافتند.

در وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی، علی ناقوسی در دور اول 4 - 2 مقابل آلمازبیک ژوریف از قرقیزستان شکست خورد و با توجه به شکست حریف وی در دور بعد، ناقوسی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن علیخان کوکنوف برابر هموطن خود، دولت لارینوف به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. مدال‌های برنز این وزن نصیب سوراب سورابا و دیپاک دیپاکا از هند شد.

در وزن 69 کیلوگرم کشتی آزاد، سجاد غلامی در گام نخست غلام گوس از پاکستان را با نتیجه 10- 0 از پیش رو برداشت و در دور بعد با نتیجه 4-2 مغلوب دیازعسکروف از قزاقستان شد و باتوجه به راه‌یابی کشتی‌گیر قزاق به فینال، غلامی در گروه شانس مجدد جیونگ جین از کره جنوبی را با نتیجه 10- 0 شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در مسابقه رده‌بندی با نتیجه 1- 0 مقابل سوشانت از هند شکست خورد و پنجم شد. در این وزن جیتین از هندوستان به عنوان قهرمانی رسید، دیار عسکروف از قزاقستان به مدال نقره دست یافت و مدال‌های برنز نصیب هیده تاکادا از ژاپن و سوشانت از هندوستان شد.

در وزن 76 کیلوگرم کشتی آزاد، محمدرضا مرادیانی در نخستین مبارزه خود با حساب 7- 1 نورعلی ثابتخان از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور دوم ماگومد شایپوف، دیگر کشتی‌گیر قزاقستانی را 6- 5 برد. مرادیانی در مرحله نیمه نهایی سانجای از هندوستان را 3-1 مغلوب کرد و به ديدار فینال راه یافت. وی در کشتی نهایی موفق شد تایسی تسوجی از ژاپن را با نتيجه 4-1 شکست دهد و به مدال طلا برسد. مدال‌های برنز این وزن نصیب بیلگون بایارسایخان از مغولستان و سانجی از هندوستان شد.

در ادامه اين رقابت‌ها كشتي‌گيران اوزان 54، 58 و 63 كيلوگرم كشتي آزاد و 69 و 76 كيلوگرم كشتي فرنگي روز شنبه، و كشتي‌گيران اوزان 42، 46 و 50 كيلوگرم كشتي آزاد و 85 و 100 كيلوگرم كشتي فرنگي نيز روز يكشنبه به مصاف حريفان خود خواهند رفت.

کد خبر 339380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha