همشهری آنلاین: گروه تروریستی تکفیری داعش برای نخستین بار و به طور کامل آنچه را سازماندهی، ساختار و نقش سرکردگان به اضافه استان‌ها و دیوان‌های خود می‌خواند، تحت عنوان «ساختار خلافت» تشریح کرده است.

ایرنا به نقل پایگاه خبری المیادین نوشت: داعش مدعی است که از 35 استان در چند کشور تشکیل شده و نقش « مجلس شورا» و یا « کمیته عالی» را که به عنوان معاون « امیر گروه» در بیشتر اوقات کار می کند، با اهمیت می داند.

این گروه تروریستی تکفیری در حالی این ساختار ادعائی را منتشر کرده که در سوریه و عراق شکست های سنگینی را متحمل شده و بخش های زیادی از سرزمین های اشغالی را از دست داده است.

داعش مدعی است که 19 استان آن در عراق و سوریه و بقیه استان ها در کشورهای دیگر قرار دارد و نام استان های ادعائی خود درعراق و سوریه را بغداد، الانبار، صلاح الدین، الفلوجه، دیالی، شمال بغداد، الجنوب، نینوی، کرکوک، دجله، الجزیره، البرکه ، الخیر، الرقه، دمشق، حلب، حمص ، حماه و الفرات اعلام کرده است.

نجد، الحجاز، سیناء ، برقه، طرابلس، فزان، الجزائر، غرب آفریقا، اللواء الاخضر، خراسان، قفقاز، عدن ابین، شبوه ، حضرت موت، صنعاء و البیضاء هم استان هائی معرفی شده اند که در کشورهای دیگر مانند سعودی، مصر ، یمن و لیبی قرار دارند.

این گروه تروریستی تکفیری، کمیته ها و دفاتر رسمی خود را هم « کمیته هجرت، کمیته امور اسرا و کشته ها، دفتر مطالعات و تحقیقات، اداره استان های دور دست، دفاتر روابط عمومی و عشائری معرفی کرده است.

داعش مدعی شده است، دیوان های آن که کار وزارتخانه ها را انجام می دهند، عبارت از دیوان قضاء و مظالم، دیوان دعوت و مساجد، دیوان سربازان، دیوان بیت المال، دیوان آموزش، دیوارن کشاورزی، دیوان غنیمت ها، دیوان محاسبات، دیوان زکات ، دیوان امنیت عمومی، دیوان رسانه های مرکزی، دیوان بهداشت، دیوان معادن و دیوان خدمات هستند.

در این ساختار نقش « ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، وادار کردن مردم به التزام به احکام شرعی، اجرای حدود، ترویج دین، آماده سازی و تجهیز ارتش ها، تقویت خطوط دفاعی و حمایت از حریم ها وسرزمین ها اعلام شده است.

داعش، نقش مجلس شورا را کمک به خلیفه خود اعلام و تاکید کرده است که اعضای آن باید دارای « درایت ، حسن تدبیر، علم و صلاحیت» باشند.

کد خبر 339301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha