چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: این مطلب نگاهی دارد به هشت چهره دست‌راستی اروپایی در عالم سیاست: نایجل پل فَراژ، خِیرت ویلدرس، مارین لوپن، فراوکه پتری، کریستیان تولسن دال، هاینتس-کریستیان اشتراخه، ویکتور اربان و واتسلاو کلاوس.

rightists

rightists

  • 1. نایجل پل فَراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا

نایجل پل فَراژ، رهبر حزب استقلال پادشاهی متحده  بریتانیا (یوکیپ) تست. او که در گذشته عضو حزب محافظه کار بریتانیا بود، پس از آن که این حزب در سال ۱۹۹۲ پیمان اتحادیه اروپا را به رسمیت شناخت، آن را ترک کرد و به همراه چند همفکر خود حزب جدید "یوکیپ" را تاسیس کرد. این حزب پس از اعلام نتایج همه‌پرسی در بریتانیا نوشت: «اتحادیه اروپا شکست خورد. اتحادیه اروپا خواهد مرد.»

  • 2. خِیرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی هلند

خِیرت ویلدرس، رهبر پوپولیست و راست‌گرای حزب آزادی هلند است. این حزب پس از مشخص شدن خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کرد که "هلند کشور بعد از بریتانیا خواهد بود" که از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. ویلدرس مدت‌هاست خواستار برگزاری همه‌پرسی در کشورش برای خروج از اتحادیه اروپاست.

  • 3. مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه

مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه است. او نتایج همه‌پرسی در بریتانیا و خروج این کشور از اتحادیه اروپا را "پیروزی آزادی" نامید. خانم مارین لوپن که وکیل است، گفت: «من سال‌هاست خواستار برگزاری چنین همه‌پرسی‌ای در فرانسه و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هستم.» مارین لوپن رئیس جمهوری این کشور شود.

  • 4. فراوکه پتری، رهبر حزب "آلترناتیو برای آلمان"

فراوکه پتری، رهبر حزب راست‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" است. او با اعلام خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: «زمان برای اروپایی آزاد آماده شده است.» بیورن هوکه، یکی دیگر از رهبران این حزب که خواستار برگزاری همه‌پرسی در آلمان و خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، گفت: «می‌دانم که بیشتر مردم آلمان خواستار خروج از اسارت اتحادیه اروپا هستند.»

  • 5. کریستیان تولسن دال، رهبر حزب مردم دانمارک

کریستیان تولسن دال، رهبر حزب راست پوپولیست "مردم" در دانمارک با خوشحالی خروج بریتانیا را از اتحادیه اروپا تبریک گفت: «اتحادیه اروپا نگرانی‌های مردم را جدی نگرفت. این اتحادیه در صدد بود قدرت دولت‌های ملی را از آنها بگیرد و عواقب آن را پرداخت.» تولسن دال نیز خواستار برگزاری همه‌پرسی‌ در این کشور و خروج دانمارک از اتحادیه اروپا شده است. او در گذشته ازممنوعیت کامل ورود پناهجویان به کشورش سخن گفته بود.

  • 6. هاینتس-کریستیان اشتراخه، رهبر حزب آزادی اتریش

هاینتس-کریستیان اشتراخه، رهبر حزب راست گرای آزادی اتریش پس از اعلام نتایج همه‌پرسی در بریتانیا گفت: «اتحادیه اروپا باید با اصلاحاتی عمیق روبرو شود.» اشتراخه نیز چون بقیه احزاب پوپولیست و راست‌گرای اروپا خواستار برگزاری همه‌پرسی در کشورش است. او خروج بریتانیا را از اتحادیه اروپا نتیجه "سیاست دیوانه‌وار مهاجرت در اتحادیه اروپا" می‌داند.

  • 7. ویکتور اربان، نخست‌وزیر مجارستان

ویکتور اربان، نخست‌وزیر مجارستان، رهبر راست‌گرای حزب محافظه‌کار فیدز است. او خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تاییدی بر سیاست ضدمهاجرتی خود می‌داند. او می‌گوید موافق اروپایی قوی است؛ اروپایی که پاسخ‌هایی دقیق در باره مشکلات مختلفی چون "مهاجرت" داشته باشد. دادگاه قانون اساسی مجارستان قبل از همه‌پرسی در بریتانیا موافقت خود را با برگزاری همه‌پرسی در این کشور اعلام کرده بود.

  • 8. واتسلاو کلاوس، رئیس‌جمهور پیشین جمهوری چک

واتسلاو کلاوس، رئیس جمهور پیشین و رهبر حزب دمکرات مدنی چک است. این حزب بزرگ‌ترین حزب راست‌گرای این کشور به حساب می‌آید. واتسلاو کلاوس از مهم‌ترین منتقدان اتحادیه اروپا‌ست. واتسلاو کلاوس در نظر دارد در انتخابات پارلمانی جمهوری چک در سال ۲۰۱۷ دشمنی با اتحادیه اروپا را در راس برنامه‌های انتخاباتی خود قرار دهد.

منبع: خبرگزاري آلمان

کد خبر 339203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha