همشهری آنلاین: مجلس دومای روسیه از پیشنهاد ترکیه جهت استفاده بمب افکن‌های روسی از پایگاه اینجرلیک ترکیه برای بمباران مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه بویژه داعش استقبال کرد.

پایگاه اینجرلیگ

به گزارش ایرنا، رسانه‌های روسی خبر پیشنهاد آنکارا به مسکو برای استفاده از پایگاه اینجرلیک را به نقل از سخنان مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه منتشر کردند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (دوشنبه 14 نتير) به نقل از آندره کراسوف معاون کمیسیون امور دفاعی دوما در این باره اعلام کرد: مسکو از پیشنهاد ارائه شده از سوی آنکارا و آمادگی برای انجام چنین اقدامی استقبال می‌کند و استفاده از پایگاه اینجرلیک گامی عملی در مبارزه با داعش خواهد بود.

کنستانتین سیوکوف رئیس آکادمی مطالعات ژئو پلتیک روسیه هم اعلام کرد که استقرار نیروی هوای فضای این کشور در پایکاه اینجرلیک یک پیروزی بزرگ برای مسکو خواهد بود.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور ممکن است به روسیه اجازه دهد از پایگاه اینجرلیک در جنوب ترکیه برای بمباران داعش استفاده کند.

چاووش اوغلو افزوده است: درهای اینجرلیک بر روی تمامی کشورهایی که علیه داعش می‌جنگند، باز است و چرا نباید در این زمینه با روسیه همکاری کنیم.

وی گفت که داعش دشمن مشترک ما است و در این مورد با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تفاهم داریم.

کد خبر 339076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha